söndag, juli 02, 2006

Orättvisa

Varför ska allt vara så orättvist för? Dom som säger att tur jämnar ut sig vet nog inte vad dom pratar om. Idrotten är iallafall grymt orättvis ibland.
Jag lyckades få några timmars sömn innan jag vaknade upp, fick i mig lite mat, och åkte neråt Valdemarsvik igen. Idag var det inte riktigt lika varmt eftersom jag åkte runt halv tio. Som många säkert förstått skulle jag ner och se Agnes och hennes Vislanda spela i fotbollscupen igen.

Igår blev det förlust med 1-0 på straffar mot Hammarby i semifinalen och som om det inte var nog så råkade laget ut för samma grej i dagens match om 3:e pris. Då är det banne mig ingen rättvisa! Särskilt inte som matchen gestaltade sig heller för Vislanda ägde ju stora delar av matchen. Var ju bara målet som saknades! Agnes slog en hörna som var ruskigt nära att skruvas in, delar av bollen var förmodligen inne men knappast hela. Sen missade domaren en hands som borde gett Vislanda straff... Ett skott strök tätt utanför stolpen... Små marginaler och tråkigt att det skulle behöva sluta som det gjorde. Vislanda drog sin straff utanför medan Derby satte sin ganska lätt.

Vislanda kunde lika gärna spelat final och haft chans att vinna turneringen men istället blev laget fyra och det kändes väl lagom kul... Hela laget deppade givetvis efteråt och även jag kände mig frustrerad och smådeppig. Kanske låter märkligt men jag har ett stort idrottshjärta och är det något som stör mig så är det såna här förluster... Så himla störande! Pratade lite med Agnes och hon tyckte naturligtvis det var riktigt tungt... Hon hade en hel del skavanker men så blir det lätt när man ger järnet. För jag beundrar verkligen hennes inställning. Hon springer på allt hon kan, vägrar ge sig i närkamperna och styr upp spelet. Och hur som helst så var det riktigt kul att se Agnes och hennes lag spela och givetvis kul att träffa henne igen också. Man vet aldrig hur länge det dröjer tills nästa gång.

Det är tuffa tider
För en del
För en drömmare
För en drömmare
Tunga tuffa tider
När man står bredvid
Som en drömmare
Som en drömmare
Gyllene Tider - Tuffa tider (För en drömmare)

Inga kommentarer: