tisdag, juli 04, 2006

Everytime we touch

Dagen har varit till belåtenhet men för rättvisans skull börjar jag med att skriva klart om gårdagen. Efter fotbollen så tog jag det lugnt ett tag, satt mest vid datorn, innan det var dags att ge sig iväg till Anna. Hon hade bjudit hem mig till henne för att prata om Tjalves hemsida och dess framtid. Bland det första hon frågar när jag kommer dit är om jag vill ha jordgubbar. Jag hade redan hunnit äta det en gång under dagen, men jag är ju inte den som tackar nej till dom röda bären. Så det slutade med att vi satt där och mumsade på jordgubbarna tillsammans med grädde och socker. Riktigt gott! Vi snackade om hur vi ska göra med hemsidan innan vi byggt klart den nya, vi snackade om Tjalve i det stora hela, om andra klubbar, tävlingar och lite andra saker som inte rörde idrotten. Var riktigt trevligt faktiskt! Repris på det får det gärna bli någongång framöver.

Framåt halv sex begav jag mig hemåt och då var det hög tid att få något rejält i magen för jag hade inte ätit så mycket. Mest dom röda bären och lite frukost... Sen hängde jag mest vid datorn resten av kvällen. Orkade inte uppdatera så mycket på hemsidorna utan snackade med folk i stället. Cicci hade badat med Anneli och lyckats få i henne i vattnet, wooh! :-)
Och idolen hittade hem från Valdemarsvik. Hon berättade att bollen verkligen var inne på hennes hörna och då känns det ju ännu mer bittert såklart. Var stod domaren egentligen?
Sen är jag lagom irriterad över att jag missade Vislandas match mot Hammarby som tydligen var lagets bästa och den moraliska finalen i cupen. Men jag valde att se en ev. finalmatch istället och de var ju ytterst nära att dom gick dit. Och nu är idolen borta igen...


Idol!

Sen hände en del mindre roliga saker under senare delen av kvällen. Hur fungerar vissa personer och hur gör man för att få någon att må bra som trycks ner hela tiden och får ta smäll efter smäll. Den berömda orättvisan har slagit till igen. Just dom här sakerna har rört sig i huvudet även idag. Hur som helst så satte jag klockan på 9.15 idag för att jag skulle iväg till Tjalvegården och träffa några som skulle hjälpa till att fixa i ordning tidtagningsutrustningen som vi haft så stora problem med. Jag fick vänta ett tag men till slut dök dom upp och allt var fixat på en knapp halvtimme. Kändes bra att få det ur världen och nu hoppas jag verkligen att det fungerar bättre i fortsättningen. Vi ska ha någon resultattävling framöver där vi testar utrustningen.

Här hemma satte jag mig i solen ett tag, så galet varmt. Man vet knappt var man ska vara för att må som bäst för nu är det i varmaste laget. Efter ett tag kände jag för att röra lite på mig och efter att ha blivit inspirerad av Agnesinho igår så letade jag fram en fotboll och lekte lite i trädgården. Efter ett tag kom syrran så vi slog lite bollar till varandra. Syrran undrade hur man skruvar bollen? Då skulle hon sett en viss hörna... :-)

Efter fotbollen hamnade jag här vid datorn och uppdaterade hemsidor och snackade med lite folk. Beklagade mig över värmen och att jag skulle ut och springa också... Och det var vad jag gjorde när klockan var lite över åtta. Jag drog iväg och sprang 6 km i ett lagom lugnt tempo. Det var 26 grader när jag sprang och jag hade med mig vatten så jag inte skulle ramla ihop av värmeslag. Det är inte alltför kul att springa när det är så varmt men det ska göras ändå och det känns riktigt bra när det väl är gjort.

Och älskade Cicci jag vet inte riktigt hur det ska gå för dig därnere när Z försvinner men det är inte mycket man kan göra åt det.. Jag tror nog att du kommer klara dig även om det lär kännas konstigt under ett bra tag framöver.

Your arms are my castle,
Your heart is my sky,
They wipe away tears that I cry (I cry).
The good and the bad times,
We've been through them all,
You make me rise when I fall.
Cascada - Everytime we touch

Inga kommentarer: