tisdag, mars 28, 2006

Våren är på väg

Sällan har jag sovit så länge som jag gjorde natten till måndagen. Det märks att man är sjuk och att kroppen behöver sömn. Jag känner mig visserligen mycket bättre nu och inom ett par dagar bör jag vara helt frisk. På onsdag händer det nämligen roliga saker, igen. Marre lyckades ordna biljetter till inspelningen av TV-huset på onsdag där Agnes ska vara med. Så nu bär det upp mot huvudstaden igen. Då ska jag vara med i mitt livs andra tv-program, tror jag iallafall. Jag var med som publik i ett frågesportprogram, Sverige-leken, när jag var runt 12 år. Det kändes riktigt stort då. Förmodligen kommer det inte kännas lika överväldigande nu men att förhoppningsvis träffa Agnes känns desto roligare.

Det var dagens, måndagens, första roliga sak. Den andra uppenbarade sig när jag öppnade min mejl. Jag hade fått rätt mycket skräpmejl men när jag väl började rensa lite så såg jag ett mejl från Jonas Bergqvist. Ja, just han som gjort flest landskamper i ishockey och som är VD för Leksand just nu. Han gav mig beröm för att jag försökte se det positiva och ljusa när det gäller Leksand i den artikel som jag skrev på superstars hemsida och som jag skrev om i min senaste blogg. Dom flesta har ju på ett eller annat sätt redan gett upp hoppet om elitseriespel nästa säsong. Kul, kul att få positiv respons från just han.
19.00 idag tisdag, är det dags för en ödesomgång i kvalserien. Leksand spelar borta mot Skellefteå och är nästan tvingade att ta poäng för att inte vara helt borta från att ta en plats bland de två bästa. Det lär bli en rysare särskilt som Skellefteå inte förlorat hemma den här säsongen. Men oslagbara är dom inte. Leksand vann ju med 4-2 för ett par veckor sedan på hemmais. Själv kommer jag se Rögle-Malmö på SVT 24. Där hoppas jag att Rögle kan överraska och sno lite poäng från Malmö. Det skulle göra det hela lite lättare.

Och våren är på väg. Det har regnat och snön försvinner alltmer. Äntligen får man väl lov att säga men bara det inte blir helt värdelöst väder nu.

Det var natt, det var natt, det var äntligen natt
Våren var på väg, jag var rusig och matt
Vi var på gång, vi var VIP, det var nån efterfest för Kent
Allt var lite eftertraktat, allt var lite känt och

Lars Winnerbäck - Om Tiden Vill Ifatt

Inga kommentarer: