måndag, mars 20, 2006

Utgång, The Cardigans...

Jag hann aldrig skriva något här igår. Därför får jag väl börja där jag slutade senast. Cicci och jag gav oss ut i Helsingborgsvimlet runt halv tolv i lördagskväll och efter att ha gått in på Tivoli en sväng gick vi till en pizzeria och åt varsin kebabtallrik. Det satt riktigt bra! :-) Klockan var prick 1 när vi gick in på Tivoli igen och då var det fullt ös. Stora dansgolvet var öppet och ganska mycket folk hade kommit. Vi beslutade oss dock för att ta oss upp på Gräddhyllan där vi satt och tittade ner på folket och drack varsin Redbull. Cicci såg ett bekant ansikte efter ett tag och vi skuttade neråt...för att få syn på tjejen med stort Z...just det.. Jag för visst tur med mig. Cicci hade nämligen saknat sitt ögongodis sen förra gången vi var ute när jag var härnere och när vi nu tog oss ut igen så dök hon upp framför oss. Det var riktigt trevligt tyckte vi båda, för visst är hon söt, svårt att säga något annat. Vi svängde runt ett antal varv på stora dansgolvet, gick ett par svängar till dom andra golven och Cicci fortsatte att hälsa på kända ansikten. Elle, som går i Ciccis klass, dök upp och jag hälsade vackert. Vi satte oss och spanade lite när klockan var runt tre, innan vi styrde hemåt strax innan halv fyra. Tut tut blev det på vägen hem, till vem eller vilka får ni fundera på själva... Helt klart en lyckad utgång!

Efter en välbehövlig sömn tog vi oss up runt tolv på söndagen. Timmen senare var vi hos Ciccis mormor o morfar för att fira hennes morfars födelsedag. Vi åt god smörgåstårta, mumsade på chokladpudding och till sist åt vi även tårta. Vid det laget var vi ungdomar lagom trötta och sega. Framåt sex åkte vi hem och vilade oss lite inför kvällens äventyr. Jag kände mig riktigt trött när vi satte oss i bilen och åkte ner mot Malmö men det kändes betydligt bättre när vi väl var där. Vi åkte och hämtade Anneli innan vi drog vidare till KB och konserten med The Cardigans. Flickorna köpte sig varsin t-shirt och varsin Redbull innan vi tog oss fram och hittade våra sedvanliga platser till höger. Efter ett segt förband och en ganska lång väntan, men med trevligt sällskap som tur var, så kom äntligen The Cardigans ut på scen. De rev av en blandning av nya och gamla låtar i 1,5 timme och det var en härlig stämning. Riktigt bra helt enkelt och Nina Persson trivdes som fisken i vattnet i sin hemstad. Hon spanade ut flera gånger efter kända ansikten och uppträdde väldigt proffsigt på scen. Vi tog en hel del kort också, som blev bra.

Vi var hemma strax före ett och tog oss ganska snabbt i säng. Sötflickan skulle ju upp kvart i sju, stackars liten. Hon har dock överlevt dagen på ett ganska bra sätt. Efter skolan somnade hon en timme här hemma och sedan har vi bara tagit det lugnt. Nu ser vi på Sällskapsresan som en trevlig avslutning på dagen. Den lockar ju till ett och annat skratt om man säger så. Jag har faktiskt lyckats plugga lite under dagen, det ni! Annars så är det inte mycket att säga. Leksand förlorade mot Södertälje och nu är elitserien alltmer avlägsen nästa säsong. Jag är skapligt trött på spelare som inte ger 100%. Det syns vilka som tänkt spela kvar nästa säsong och vilka som redan gjort klart med andra klubbar om man säger så. Blev väldigt mycket skrivet nu men så går det när man inte hinner skriva...
Nu återgår jag till filmen innan det är dags att sova.

1 kommentar:

Soffi sa...

Låter som ni haft det jättemysigt! *kram*