tisdag, mars 14, 2006

kvalet börjar...

Tisdagen är till ända och det är dagen för det stora slaget... Kvalserien börjar imorgon och då har jag några nervösa veckor framför mig. Jag önskar så att Leksand kunde undvika att hamna i den här situationen gång på gång men det verkar aldrig riktigt vända. Fixar dom det här kvalet tror jag dock dom går en intressant framtid till mötes. Leksand, Södertälje, Malmö, Skellefteå, Rögle och Bofors ska göra upp om två platser i elitserien nästa säsong. Spelar Leksand som bäst så ska det inte vara några problem men dom visade oroväckande svackor i dom sista matcherna av elitserien så det lär bli tufft. En nyckelmatch redan i första omgången då Leksand-Skellefteå möts. Med en seger imorgon så skaffar sig Leksand ett bra utgångsläge. Vid förlust kommer det bli desto svettigare.

Tisdagen har gått åt till att fixa klart statistiken. Jag har skickat ut lite mail till personer som jag tänkte skulle tycka till om den innan jag presenterar den på Östergötlands Friidrottsförbunds hemsida. Men som jag ser det ska det nog bli riktigt bra. Sedan har jag pratat en hel del med olika folk både via datorn och telefon. Jag måste ringa Carro imorgon, så om du läser det här vet du vad som väntar. Sedan bär det av ner till Helsingborg på torsdag... Då är Agnes i Norrköping och flera av dom från Agnes hemsida ska dit, bl.a. några av dom som jag träffade på Göta Lejon. Det känns lite tungt att ge sig ifrån stan då men det är som det är. Att se The Sounds är banne mig inte fy skam.

Jag får se om jag kör lite uttalanden från Jocke Berg imorgon. Han är riktigt förvirrad men samtidigt väldigt cool. Och han har faktiskt snott tack som fan...

Inga kommentarer: