måndag, mars 06, 2006

Agnes 18 år!!

Agnes har kommit till den stora dagen, sin 18-årsdag! Stort Grattis till henne och hon har säkert haft en alldeles underbar dag tillsammans med nära och kära hemma i Vänersborg.
För att ta allt om Agnes på en gång så har jag gjort i ordning mina bilder från konserten i Stockholm. Äntligen har jag förstått mig på hur man tar bort röda ögon som folk får ibland när man tar kort. :-) Det är lätt om man bara har rätta hjälpmedlen. Köpte Dagens Nyheter idag också där det var en artikel om Agnes. Där stod det bl.a. att hon älskar att åka turnébuss för att det är så avslappnande och att hon får en kasse beundrarpost då och då!

Igår började dagen vid tvn och Vasaloppet. Det är tradition att se på det och i år var det ett riktigt tungt lopp. Det hade fallit nästan 2 dm nysnö under natten och det var riktigt trögt för åkarna. Segrartiden blev nästan en timme sämre än den bästatid som gjorts på banan. Än en gång blev det svensk seger genom Daniel Tynell, som vann loppet för andra gången. En hel del kändisar lär väl ha åkt som vanligt. Martin Stenmarck ska ha åkt och om jag hittat rätt person så blev hans tid 09:49:13 att jämföras med segrartiden 4:34:09. Men bra gjort att ta sig igenom loppet men dom förutsättningarna som var.

Annars har jag uppdaterat Östergötlands Friidrottsförbunds hemsida en del. Det var ungdoms-SM och junior-SM i helgen så då var man tvungen att hålla ordning på hur alla östgötar skötte sig. Idag har jag skrivit klart artikeln om Leksand som jag skrivit om tidigare i bloggen. Det är en djupanalys av hur Leksand skött sig period för period. Något för alla statistik-nördar som jag.
Fortfarande har Rögle chansen att kvalificera sig till kvalserien efter att Björklöven slarvat bort sin chans igår, det tackar vi Västerås för. På onsdag får vi se hur det blir.

Sedan kan jag inte låta bli att nämna att Jan-Ove Waldner vann SM-guld i bordtennis igen, 40 år gammal. Inte konstigt att han är Peter Jihdes favorit.

Inga kommentarer: