torsdag, mars 30, 2006

Åååka Pendeltåg...

Ni som känner mig väl vet hur ont det gör i min själ just nu. Ni som är på väg att lära känna mig börjar nog förstå det. Leksand är klara för allsvenskan nästa säsong. Jag får svälja några extra gånger för att tårarna inte ska komma och då har jag trots allt varit förberedd länge. Som leksing är man härdad mer än någon annan supporter men trots allt så kommer känslorna.
Ny organsisation och nya riktlinjer. Samma fel får inte hända ännu en gång. Att åka ur en gång må vara hänt men tre gånger är definitivt två för mycket. Åka pendeltåg spelades i Rögles ishall när Leksand var där. Klockren beskrivning även om man egentligen inte vill erkänna det.


Säsongen har varit ett enda stort mörker med ett undantag, matchen mot Linköping i Cloetta Center den 12 januari. Inför matchen låg Leksand sist, 42 poäng efter Linköping, och jag kunde aldrig tro på annat än förlust. Matchen slutade 3-2 till Leksand efter att Leksand avgjort i sista sekunden. Lyckan var fullständig och det är iallafall något jag kommer bära med mig. Nästa säsong kommer Leksands motståndare heta Nybro, Växjö, Västerås, Björklöven, AIK osv. Jag förstår inte hur jag ska orka men jag vet att jag alltid kommer finnas där och stötta Leksand.
Gårdagen var helt underbar. Idag har det varit ett stort mörker. Tänk hur snabbt det kan gå.


ge mig en vinterdrog
ge mig sommarsnö
kom nu, jag är kroniskt låg
bara mörkret hörs
i ditt öga dansar stormar små
men det är du som för
i döda vinkeln ser jag allt du gör
Kent - Den döda vinkeln

1 kommentar:

Soffi sa...

Gubben då! Att du är så nere! Du vet var jag finns om du behöver mig! Kramar