söndag, mars 12, 2006

Norra Europas mest förvirrade...

Jag sov inte mycket alls natten till söndagen. Satt uppe och mixtrade vid datorn och väntade på Cicci som var ute. När hon väl kom hem så satt vi och pratade ett bra tag på msn så det blev riktigt sent innan vi sa godnatt. Och då skulle jag upp kl. 8 för att vara serveringsvärd i vår klubbstuga. Tala om att jag var riktigt seg. Det blev dock en upplevelse utöver det vanliga. Han som jag var i serveringen med är väldigt speciell. När jag kom dit hade han lagt bort nycklarna så vi inte kom in i frysen och kunde ta fram brödet. Så typiskt honom. Han kallar sig för övrigt Norra Europas tankspriddaste människa och det går nog att instämma i. Hela tiden uppstod små saker som visade hur tankspridd han är, och dessutom väldigt rolig. Kaffet blev t.ex. försenat en gång då han hade glömt att sätta igång timern till kaffebryggaren. En platta stod på efter att han värmt tevatten. Han har varit med om väldigt mycket i sina dar och bjuder på sig själv till fullo. När det satt som mest folk och fikade så tog han fram sin gitarr och spelade ett par låtar, bl.a. Teddybjörnen Fredriksson för några barn som var där. Det var naturligtvis väl uppskattat. När vi bodde på landet så cyklade han ut till oss och hade en sockarkakssmet med sig och lånade ugnen för att kunna grädda den! Ja, hur som helst så är det svårt att få bättre underhållning.

Senare på dagen hade vi besök av en kusin till mamma och hennes man. Det var kul att se dom även om jag inte hann träffa dom så mycket eftersom dom skulle upp och se hur mormor och morfar bor.
Tre svenska medaljer vid inomhus-VM i friidrott, riktigt kul! Sanna Kallur fick sin efterlängtade VM-medalj, Linus Thörnblad hoppade äntligen bra i ett mästerskap och tog brons i höjd och Alhaji Jeng hoppade till sig ett silver i stav. Den yngre generationen visade att vi har mycket trevligt att se framemot framöver på friidrottsarenorna.

Fattar inte att jag fortfarande kan hålla mig vaken. På något lustigt sätt så går det och nu återstår det bara att se hur länge jag kommer sova.


Norra Europas mest förvirrade man?

Inga kommentarer: