lördag, mars 25, 2006

Jocke Berg

Jocke Berg är riktigt cool. Jag har sagt det förr och säger det igen. Det är klar underhållning att titta in i kents forum med jämna mellanrum för att läsa just hans uttalanden. När man ser hur han uttrycker sig så kan man nästan förstå hur han kan skriva så bra och komplicerade texter. För få skriver så bra som Jocke. För övrigt fyllde han år den 16 mars, 36. Det firade Cicci och jag med att se The Sounds. Åtminstone inbillar vi oss det i efterhand.

Nu får ni ta del av ett antal inlägg som Jocke gjorde på forumet på kents hemsida, www.kent.nu

12 februari
Angående uttalandet från generalen på Hultsfredsfestivalen att kent gör sin enda spelning i sommar på deras festival

” Hur menar du nu brett?

100000 förvägras se kent i sommar?
Trodde du på den ytterst märkliga lögn som festivalgeneralen drog till med (att vi inte får spela någonstans fram till oktober)?
Självklart är vi inte så korkade så att vi skriver ett avtal som innebär att en festival i småland kan hindra oss från att spela som/om vi vill.
Därmed INTE sagt att vi KOMMER att spela mer i sommar.
Peace. ”

19 februari
” Det där "Tack som fan" snodde jag faktiskt av Entombed.

Erkänner.
Skamset.
Inget koolt har man kommit på själv. ”

26 februari
uttalande angående Sveriges OS-guld i ishockey när dom slog Finland i finalen.
” Det känns magiskt!

Speciellt efter Harris sms efter 1-0 målet:Grattis till silvret.
Det skall bli underbart att träffa de andra i veckan(för mig och Martin). ”

3 mars 2006
Inlägg till en som fyller 20.
Jamen grattis då.

Jag minns när jag var fyllde 20!
På den tiden bar män&kvinnor&barn knäbyxor och flintyxa och det enda spännande som hände på hela året var det stora fylleslaget efter Skördefesten ute vid TunaHarv.
Vi hade givetvis 40 mil att gå till uppfostringsanstalten(fattigstugan)
och det var minus 42 grader celsius ända fram till påsk.
Den enda musik som existerade(utsocknes)framfördes på Torv och Grismage och lät lite som....E-type.
Fatta vilken revolution det var när vi(kent)började spela.
Det var tider det!

7 mars
Angående inlägg om dålig försäljning av EPn The hjärta & smärta

” Ehhh....

Är ni någon slags expertpanel som uttalar er?
Ni har ingen koll.
Hjärta...har sålt EXTREMT bra.
Ep:s säljer normalt nada(absolut,absolut ingenting)i Sverige.
Och du Halka...Man MÅSTE ha täckning för sina uttalanden...Snälla rara,please?
Kom igen. ”

13 mars
Någon på forumet funderade kring vad Isola är…
”Hej Manic...

Isola kan vara platsen man gör allt för att fly från(hemstaden,föräldrarna,trycket från en oförstående&obegriplig omvärld,"vänner"som aldrig kommer att fatta)och platsen man flyr till(Storstaden,drömmarna,paradiset,kärleken,tillbaka till ungdomen eller in i den vuxenvärld som kan verka så lockande när man inte har nyckeln).
Man lämnar sitt första hem för att själv hitta,upptäcka,utforska och bygga ett nytt hemmahörande.
Ett andra hem. Utan spöken. Eller bara ett nytt och bättre Jag,även om det bara blir en sorts självbedrägeri.
Man kanske bara måste acceptera sin dödlighet(truismerna haglar!)för att kunna glömma den och ägna sin återstående tid till att försöka leva.
Vad fan vet jag.
Sköt om dig.”

15 mars
11 år sedan kent släppte sin första skiva

”11 år är faktiskt lite skrämmande.

Det känns verkligen som om det var trehundra år sedan vi började(Sami&Jag började spela tillsammans 1987).
På något märkligt vis känns det dock som om det var längre sen vi debuterade -95 än det var sen vi gick i skolan.
Kanske har jag bara närmare till gymnasieångesten än till den odödlighetskänsla vi hade när vi "erövrade Sverige" för 11 år sedan.
Eller också har jag bara kollat för mycket på Die Zweite Heimat och Brideshead Revisitedoch blivit lite nostalgisk såhär fram på vårkanten.”

21 mars
Uttalande om melodifestivalen

” Nej.

Tittar gör han inte.
Han tycker att det är oerhört tråkigt med dåliga skitlåtar från helvetet och skiter oxå fullständigt i att många uppfattar detta som snobbigt.
Han tycker dessutom plötsligt att det är ok att skriva om sig själv i tredje person! ”


i en film ser jag regnet falla upp mot dig
och jag ler för att du blir min räddning
i en dröm sjöng du sånger på mitt rum, jag var sjuk
som du och du kallade mig älskling
Kent - Vi mot världen

1 kommentar:

Anonym sa...

Mohahaha. Jocke är kung så det så! Mmm.