söndag, mars 05, 2006

Äntligen...

Somnade sent inatt och gick upp ganska tidigt, beroende på hur man ser det. Jag sov iallafall inte så många timmar. Satt uppe och uppdaterade hemsidor. Låg efter och behövde få det gjort för att få en god sömn.
Sedan ville jag ju se skidåkningen på tv idag på förmiddagen. För första gången arrangerades det ett världscuplopp för damer under vasaloppshelgen. Norskan Marit Björgen tog revansch efter sitt misslyckande i OS och Elin Ek överraskade med en fin sjundeplats. Och nu snackar vi inte om Grynet. Det finns nämligen två Elin Ek som är "kända". Anja Pärson fick återigen se sig slagen av Janica Kostelic, börjar tyvärr bli en tradition i kombination.

Äntligen var ordet när Leksand besegrade Mora med 6-2. Inte i någon match tidigare har Leksand gjort fler mål än fyra och nu blev det alltså två till, mycket viktigt inför det som komma skall. Att det blev seger i daladerbyt var ju naturligtvis extra kul!

Min moster och hennes man var här på besök under någon timme på eftermiddagen. Jag hoppas att dom kommer förbi en sväng imorgon också eftersom jag inte hann umgås så mycket med dom. Under kvällen blev det melodifestivalen i sedvanlig ordning. För en gångs skull gick två pop/rocklåtar vidare till finalen medan ett par gamla beprövade schlagerlåtar blev utslagna. Tyckte lite synd om Jessica Andersson för nog var hon värd en plats i andra chansen. Vilka röstade egentligen på Elysion?

Och nu sitter jag och tänker på Dig, Dig och Dig!

Inga kommentarer: