tisdag, mars 28, 2006

Tung suck..

......
Jag vet inte vad jag ska skriva. Sitter med en tom blick och tusen tankar far runt i huvudet. Varför, varför, varför? Vad är det som gör att just Leksand ska behöva drabbas av det här och varför ska just jag hålla på Leksand? Den senaste frågan finns det ett klart svar på men ibland önskar man att pappa bott i Luleå eller någon sådan plats så att man kunde hålla på ett lag som håller sig kvar i elitserien från säsong till säsong... Varenda gång som Leksand hamnat i kvalserien efter att ha spelat i elitserien har laget åkt ur. Kommer dom från allsvenskan har det gått desto bättre. Nu ska jag inte snacka om att det är kört för det är det inte och jag är den sista som ger upp hoppet. Den sista idioten kanske? Men vad gör det för nytta att lägga sig platt och bryta ihop? Visst, många av supportrarna grät på läktaren efter matchen idag. Tappra supportrar som åkt upp med buss och som blir borta över ett dygn, för en enda hockeymatch. Några tårar har inte jag fällt än men det lär komma när det definitivt är klart. Jag drar ut på lidandet ett tag till. Dumt kan tyckas men det är självvalt.

Imorgon ska jag hur som helst upp till Stockholm och vara med vid en tv-inspelning. Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta på mig. Får fundera ut något bra innan jag lägger mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, varför kunde inte Leksand sett till att ta poäng idag. Att sedan Kopitar skulle avgöra för SSK i sista sekunden mot Bofors var än värre...

Don't be invicible på MSN längre även om jag kanske förstår att du vill vara det idag...

Marcus sa...

Usch, SSK:s mål var riktigt surt. Skellefteå och SSK känns det som just nu. Jag var förberedd på att det här kunde hända men ändå...
Ne, msn försöker jag undvika nu. Vill inte höra från olika håll hur illa det är.

Anonym sa...

Ok, var ju tråkigt att du inte vill vara inne på msn.

Ja, tyvärr har nog Skellefteå och Södertälje bäst läge för tillfället. Jag vill ha någon poäng i Skellefteå, för att det skall kännas bra. Kan man hoppas att Leksand kan spela ut nu helt utan press och ta poäng av SSK. Det vore en helt underbar bonus, menmen inget man räknar med så klart.

Det kommer förmodligen bli ett avgörande i Södertälje i sista omgången och jag vill inte att det skall krävas tre poäng i den, för då blir det tufft.