onsdag, mars 29, 2006

Söndags-spoiler

Så var man hemma efter en lång dag, men en rolig sådan. Gick och la mig ganska sent och hade satt klockan på 9.40 så jag fick inte så många timmars sömn. Resan upp till Stockholm gick bra och jag hittade till vår avtalade mötesplats, vid Karlaplan, utan problem. Resten av folket, Marre, Patryk och Stefan anlände vartefter. Sedan köpte vi ett trevligt kort att ge till Agnes som vi skrev några väl valda ord på. Väl framme vid SVT:s lokaler fick vi sitta och vänta ett bra tag innan vi blev hämtade av två tjejer för att gå till studion. Marre gav kortet till en av tjejerna och hon skulle se till att Agnes fick det. Sedan gick vi och satte oss högst upp till höger, sett från ingången där programledarna och de medverkande kommer in. Efter lite information satte inspelningen igång. Henrik Johnsson ledde Ljushuvuden och det blev ett antal omtagningar, dels pga. att han gjorde bort sig och av andra skäl. Sedan var det då dags för AGNES! Hon skuttade in på scenen och rev av Stranded på ett bra sätt trots att det märktes att rösten inte var på topp. Tyvärr hade hon dragit på sig en förkylning igen. Snygga kläder och snygg i håret, vad annars! Vi höll igång bra på läktaren och flera i publiken ställde sig upp när Agnes gjorde entré. Kul! Programledaren Carin Hjulström-Livh, som för övrigt var väldigt bra, gjorde en kort intervju med Agnes efter hennes uppträdande, trevligt.

Sedan rullade programmet på med vissa avbrott emellanåt. Kikki Danielsson intervjuades under en lång stund och det var betydligt roligare att lyssna på än vad jag trodde på förhand. Efter ett tag kom Morgan Alling in och pratade om hans uppdrag. En riktigt roligt nisse det där. Det hela avslutades med en tävling mellan Kikki och Morgan där de fick fina priser. Erik Gadd uppträdde med sitt 10-mannaband och hans låt är faktiskt helt okej. Har aldrig riktigt gillat honom annars. En författare som skrivit om social kompetens intervjuades också. Där fick man allt några bra tips på hur man ska förhålla sig till folk man inte känner för att göra ett bra intryck.
Vid det här laget var det fruktansvärt varmt och jag trodde nästan att jag skulle svimma ett tag. Men varför skulle jag svimma nu när jag aldrig gjort det tidigare i livet.

Det hela avslutades med att Kikki Danielsson sjöng sin låt från Melodifestivalen, Idag och Imorgon. Sedan fick vi i publiken göra några skratt och applåder som spelades in i efterhand för att kunna klippas in i sändningen. Äntligen var det över efter 2,5 timmes inspelning. Programmet, TV-huset, kommer sedan att bli en timme och en kvart och sänds på söndag mellan 18.15-19.30. Det får ni inte missa även om det kanske blir svårt att se mig i publiken.

Inga kommentarer: