lördag, december 30, 2006

Gott Nytt År!

Tiden rinner bara iväg och nu är det endast två dagar kvar på det här året. Jag vet inte om jag har lust att sammanfatta det. Vissa saker hade jag hoppats skulle bli så mycket bättre. Men det är bäst att försöka tänka bort det och fokusera på det som varit bra istället. Som att jag lärt känna en hel del riktigt trevliga människor. Jag hoppas ni vet vilka ni är. Har varit oerhört roligt att uppleva en massa konserter och andra saker med er.

Cicci och jag har haft ett riktigt fint år. Vi har som vanligt varit runt på en massa häftiga konserter. Peace & Love var riktigt roligt. Det är ju alltid speciellt med festivaler. Den senaste tiden har vi hunnit ta hand om varandra också vilket känns skönt. Ett tag hade vi så mycket inbokat att vi knappt hade tid bara vi två och det känns lite jobbigt när vi inte kan träffas så ofta. Men så kan det gå när man vill uppleva en massa roligt i livet. Gäller ju att leva livet ordentligt medan man har möjlighet till det.

Jag åkte ner till Cicci i onsdags. Åkte bil med moster och hennes man ner till Värnamo där jag tillbringade några timmar innan jag fortsatte med buss ner till Helsingborg. Var lika härligt om inte bättre än någonsin att få möta Ciccis mjuka famn, myyys! Jag var galet trött så vi somnade ganska tidigt trots allt. Det gällde ju att vara utvilad till torsdagen...

För då skulle vi till Ängelholm och se Rögle-Leksand. Vi åkte till Änglastaden, Ängleholm, lite tidigare för att äta lite och hittade en trevlig thairestaurang. Proppmätta och glada tog vi oss till ishallen där jag lyckades med bedriften att lotsa oss in på bortalagets ståplatsläktare trots att vi egentligen skulle stått på hemmalagets. Dom tittade inte ens på biljetterna när vi gick in så det var inte så svårt. Hade varit lite jobbigt att stå i Leksands matchtröja i Rögleklacken.

I våras när Rögle-Leksand spelade i kvalserien var Leksand riktigt dåliga och därför var det roligt att Cicci fick se Leksand riktigt bra den här gången. En riktigt bra hockeymatch där båda lagen bjöd till. Rögle började matchen bäst men Leksand spelade upp sig och strax före första periodens slut gjorde Leksand 2-2. Sen var det mycket Leksand i andra perioden men Rögles målvakt var duktig och perioden slutade 0-0. Sista perioden blev dramatisk. Matchbilden såg ut som i den andra. Leksand låg på och Rögle kontrade. Nästan så man trodde att det var Leksand som hade hemmaplan.

Mike Siklenka gjorde 3-2 för Leksand och strax efter kvitterade Rögle. Sen slog sig Rögle till ro med tio minuter kvar att spela. Laget såg ut att vara nöjt med en poäng och började spela på resultatet. Det vara bara ett par spelare som vågade anfalla, resten spelade bara ut pucken ur egen zon eller slog icing. Allt detta medan Leksand öste på för ett segermål och skapade ett flertal farliga chanser. Och som så många gånger förr så straffar det sig när man lägger sig på försvar och Leksand kunde göra 4-3 med 1.30 kvar att spela. Sen lyckades Rögle få in en kvitteringspuck som domaren dömde bort pga. hög klubba innan matchen var slut. Det retade upp både spelare, ledare och publiken i den fullsatta arenan. Speciellt Rögles tränare Bobo Simonsen som slog sönder knogen när han slog handen i sargen. :P Han fick ta ett par svängar förbi lasarettet...

Så kan det gå men som matchen såg ut var det fullt rättvist att Leksand vann och det var grymt skönt att dom vann. Nu känns det faktiskt riktigt bra inför fortsättningen. Malmö fortsätter ju att spela dåligt i elitserien. Vad är det som säger att dom ska lyckas i kvalserien när dom inte kan vinna två matcher i rad?

Annars har vi tagit det ganska lugnt här. Igår kväll såg vi på Så Som i Himmelen, en riktigt bra film som berör även om man sett den innan. Nu måste jag sluta här. Nyårsafton och tolvslaget kommer vi att tillbringa hos Anneli i Malmö.
GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer: