fredag, december 08, 2006

Blandad kompott

Visst växer Markus Fagervalls vinnarlåt Everything Changes. Problemet är att den inte sätter sig så klockrent som tidigare vinnarlåtar gjort. Så jag håller den som den sämsta hittills men visst är det imponerande att den krossade övriga singlar och gick upp som klar etta på singellistan den här veckan trots att den bara gått att ladda ner digitalt.

För övrigt är Sebastian nominerad till Årets nykomling till både Grammisgalan och Rockbjörnen men inte Agnes. Det har fått mig att tänka till lite. Agnes har lite otur eftersom hennes första album och Right Here Right Now kom ut i december förra året, då kan hon relateras till förra året av vissa. Trots att alla nomineringar var klara när hennes singel och första album släpptes. Mer tankar är att Sebastians singlar gått bättre. Right Here Right Now fick ju enorm draghjälp av Idol men sen har det gått sämre för Stranded och Kick Back Relax. Återstår att se hur det går för Champion som är aktuell nu. Sebastian lyckades bra med Do What You´re Told och även hans andra singel Indifferent spelades mycket på radion. Känns som att hans nya singel som han sjöng i Idol i fredags också kommer gå bra.

Men det är ju knappast Agnes fel att hon inte fått tillräckligt bra låtar. Det anser förvisso jag att hon har men det har valts ut fel låtar som singlar. Nog om det. Jag kommer alltid föredra Agnes före Sebastian. För övrigt så har Agnes nominerats till Årets Låt med Right Here Right Now till Grammisgalan och till Årets Kvinnliga Artist till Rockbjörnen! Rösta!!

Jag har kört järnet med att underhålla min dator dom senaste dagarna. Har börjat undersöka möjligheten till att få tag i olika tv-program som varit, hittat program att klippa dom med osv. Sen har jag gjort en omfattande rensning av datorn. Den börjar bli rätt gammal och seg och det är dumt att ha en massa onödiga filer kvar.

Inatt hade jag tänkt se när Christer Fuglesang som förste svensk drog iväg upp till rymden. Ett antal svenskar lär ha suttit uppe och både TV4 och SVT1 hade satsat på extrasändningar. Problemet var bara att det inte blev något då molnen låg för lågt och det betydde en stor säkerhetsrisk. Återstår att se när rymdfärden blir av. Ibörjan på nästa vecka talas det om nu.

Ikväll blir det Faddergalan på TV4 där Carola ska vara med och Darin och Agnes ska sjunga en exklusiv duett, Shakiras La Tortura. Det ska bli kul att se. Sedan får jag väl förbereda för resan till Stockholm imorgon. Cicci är däruppe och tittar till sin bror som ska vakta slottet. Det är egentligen helt otroligt hur mycket Cicci och jag varit i Stockholm i år. Två år var vi tillsammans utan att hamna där och i år har det bara smällt till och vi har varit där 4-5 ggr. Vi har inte planerat så mycket för morgondagen mer än att vi ska på Soldatens Dag och sen till Nacka för att se några av idolerna som uppträder och signerar skivor. Sover förmodligen över där också och åker med familjen Andersson hit. Sen får vi se om våra föräldrar kan träffa varandra. Vore kul!

En lång blogg får avslutas med att Leksands IF fått sorg. En spelare i deras P93-lag har tragiskt omkommit i en brand. Jag läste om branden och att en 13-årig pojke saknades igår och tänkte direkt på att han säkert spelade hockey. För i Leksand är det nämligen så att i stort sett alla killar börjar spela hockey. Traditionens makt är stor.

1 kommentar:

Caroline sa...

söt är du. och underbar. lite jobbigt bara att det är blivit som det har. men jag finns här. närmare än vad du kanske tror.