torsdag, december 21, 2006

Den vinner som är trägen den förlorar som ger upp

Den vinner som är trägen den förlorar som ger upp... Winnerbäcks ord, som även Stefan Holm använt sig av på sin hemsida i samband med Fuglesangs rymdresa, har klingat i mitt huvud hela dagen. Har arbetat och förbannat mig och gått från hopp till förtvivlan när jag försökt få till ett videoklipp från gårdagen på Agnes-Carlsson.nu. Det är ju alltid Weez som skött den där biten tidigare men i takt med att hon inte haft tid att arbeta med sidan så mycket har jag försökt lära mig mer och mer och det är faktiskt riktigt kul. Kul att lära sig omvandla filmer från ett format till ett annat och kul att kunna lägga ut filmer som går att se direkt på hemsidan. Har varit väldigt osocial både här hemma och på msn pga. det allt men till slut så lyckades jag få ordning på det.

Anledningen till att jag kämpade och slet så mycket var för att jag ville få ut Agnes framträdande med Champion från Linköping igår så fort som möjligt. Ja, jag har sett henne igen och jag är lika tagen som alla andra gånger. Nu var det visserligen bara en signering där hon sjöng två låtar, Champion och Kick Back Relax, sina två senaste singlar men som hon sjöng. Trots att det var utomhus och ganska kallt så klev hon upp på scen och sjöng Champion på ett sätt som bara hon kan göra. Grymt! Här fanns det inga spår av några röstproblem eller förkylningar som hon plågats av vid vissa av sina tv-framträdanden på slutet utan här var det klockrent som ni också kan se och höra.

Lite roligt var det annars att micken inte fungerade när hon gick på scen så hon fick ta om låten från början efter att ha sjungit utan ljud i typ 30 s. först. Men det klarade hon galant och pratade med publiken tills dom lyckades fixa fram en ny mikrofon. Det märks så tydligt hur hon utvecklats både som artist och som person. Passade naturligtvis på att träffa henne på signeringen efteråt och hon lyste upp som en sol när hon fick syn på mig, riktigt kul! Sen pratade vi lite kort, jag gav henne en påse med hemligt innehåll och sen önskade vi varandra en God Jul. Hon hade bråttom för hon skulle med ett tåg ner till Vänersborg. Men det var givetvis kul att träffa henne igen då det var ett tag sen sist. En gladare, trevligare och mysigare tjej får man leta efter.

Efter Agnes så passade jag på att gå runt lite på stan. Lyckades konstatera att dom bytt namn och ägare på den pizzeria som var vårat stamställe ibörjan av lärarutbildningen. Kändes väl lite sådär. Köpte lite julklappar och godis... :-) Så nu har jag nästan fått ihop alla julklappar som jag tänkt. Saknas någon men den har jag inte tänkt köpa förrän på lördag eller nåt sånt. Tror nämligen inte den klarar sig så länge.

Sen vandrade jag tillbaka till torget där Agnes uppträtt och då var det några gymnasieelever som sjöng. Dom hade tydligen haft nån idol-tävling på skolan och vissa var mindre bra medan andra var riktigt duktiga. Kanske ska förklara att det var en "julklappskväll" där hela city var öppet till 22 och sedan var det en massa evenemang på torget. Klockan tickade fram till 21 och då gick idol-vinnaren Markus Fagervall på scenen till publikens stora jubel. Det var mycket folk redan när Agnes uppträdde men mer när Markus gick på scen. Han var enormt imponerad över hur mycket folk och sjöng två låtar från nya albumet, For Once och vinnarlåten Everything Changes. Vi får väl se hur det går för honom. Han har redan sålt platina x 2 med albumet och toppar även singellistan så än så länge ser det ju ljust ut. Men det är när andra albumet ska ges ut och det mottagandet som är det stora provet. Hans skiva har fått ganska dåliga recensioner en sen när skrev recensenterna bra recensioner om idolerna?

Nu är det bara två dagar kvar till julafton. Någon som längtar dit?


i've got a lot of words since it
i've got a lots of work to do
yeah, i've got everything but time
i put on something in red to hide the fact that i am blue
it's christmas time
i'm still with you

you kiss me without charms
you hold me without arms
and i wonder for how long can i go on to play this part
you love me without heart
Elin Sigvardsson - Love Me Without Heart

Inga kommentarer: