tisdag, december 05, 2006

Fel bragdmedaljör

Agnes P. är hemma från Tyskland. Hon har tydligen varit här i stan också utan att höra av sig. Men förmodligen hade hon väl inte haft tid att träffas iallafall. Hur som helst så verkar hon ha haft det bra som utbytesstudent men jag hade blivit förvånad om hon inte hade haft roligt. Nu har hon däremot tokmycket läxor och det är ju mindre kul.

Själv så försöker jag fixa med videoklipp på datorn. Tänkte att jag skulle lära mig lite mer än vad jag redan kan så jag har laddat hem lite program för att kunna göra om filerna från ett format till ett annat. På det sättet blir det nämligen lite mer praktiskt när man ska lägga upp dom på nätet och dom tar dessutom inte lika mycket plats. Sen har det blivit House och Anna Pihl i vanlig ordning på kvällarna. Anna Pihl var riktigt dramatiskt. Det är en serie som definitivt överträffat mina förväntningar. Betydligt bättre skådespelare och handling än vad jag trodde innan.

Agnes och Darin har kommit ner till Colombia för att medverka på Faddergalan på fredag. Hoppas det går bra för dom därnere det är ju ett ganska oroligt land. Men det lär väl vara hög säkerhet runt ett sånt arrangemang. Sen har Agnes fått sin första julklapp. Vi blev till slut 41 st. som var med på presenten "Närkontakt med delfin" där Agnes och en kompis ska få lära sig en massa om delfiner och även hoppa ner i vattnet och träffa delfinerna. Kommer säkert bli grymt roligt! Dom bästa presenterna är helt klart upplevelser för då får man en massa fina minnen att bära med sig.

En av vårt lands största sportpriser delades ut idag. Anja Pärson fick Svenska Dagbladets Bragdguld. Helt fel om ni frågar mig eftersom det kändes mer klart än någonsin i år. Tre Kronors herrlag borde givetvis fått bragdguldet efter deras OS-guld och VM-guld. En historisk bedrift som förmodligen inte händer igen inom en överskådlig tid. Anja tog visserligen ett OS-guld i en pressad situation efter att ha misslyckats i inledningen av mästerskapet men hon har varit aktuell för att få medaljen tidigare år och det var inte i år hon kändes som hetast. Anna-Carin Olofsson kändes mer aktuell för att få priset och likaså Susanna Kallur. Sanna hade ju en strålande utveckling under året där hon satte världseliten på plats ett flertal gånger förutom EM-guldet på hemmaplan. Men som sagt var jag säker på att det skulle bli hockeyn... Är ganska övertygad om att det blir hockeylandslaget som tar hem Jerringpriset vid Idrottsgalan i januari.

Sthlm på fredag eller lördag?

Suddenly I see
What you mean to me
(and) What we lost is found
Love is all around
Do you think of me
Like I think of you?
Can you hear the sound?
Love is all around
Love is all around
Agnes - Love Is All Around

Inga kommentarer: