lördag, december 16, 2006

Livets gåtor

Den här dagen har varit väldigt händelsefattig. Vaknade ganska sent och hamnade framför tvn ganska snabbt där det var en riktig sportlördag. Såg lite på damhandbollen som gick mindre bra och senare även hockeyn som blev en riktigt målrik tillställning. Väldigt märkligt att en internationell match på toppnivå mellan Sverige-Tjeckien kan sluta 7-5. Tala om obefintliga försvar stundtals. Men det är givetvis kul att titta när det blir mycket mål.

Under kvällen var jag ute en sväng och gick... Funderade kring både det ena och det andra. Skulle vilja delge ett och annat till någon av mina närmsta vänner men vet inte riktigt hur det ska gå till och vad det skulle tjäna till. Men det är mycket möjligt att jag skulle hantera situationen på ett bättre sätt då. Jag är fruktansvärt irriterad och arg på mig själv men jag kan ändå inte göra något åt det som redan hänt. Måste försöka acceptera och gå vidare... För jag kan få det så mycket bättre.

Sitter och lyssnar på idolskivan där alla finalisterna sjungit in en låt och alla gemensamt sjunger The Final Countdown. Jag tycker fortfarande att Sara är en av dom bästa på skivan för känslan hon förmedlar i Forever Young är oslagbar, grymt! Samtidigt sjunger hon inte bäst och jag är nyfiken på vad Natalie kunde gjort om hon gått vidare några veckor till i finalen. Hon var en av dom som hade störst potential i finalen det visade hon första veckan med Ain´t no other man och det fanns förutsättningar för att hon kunde blivit en "Erik". Kommer aldrig få svar på den frågan men vi får väl se om hon inte dyker upp som "riktig" artist så småningom. Sen sjunger ju Markus skiten ur "She Will Be Loved". Lyssnar hellre på hans version än originalet. Hans skiva har kommit ut nu och det ska bli spännande att höra vad dom fått till på den korta tiden. Förmodligen får jag höra lite i Linköping på onsdag.

Sen har den berömda orättvisan slagit till igen. Ibland är det tungt att veta att vissa har enorma förmåner medan en annan kämpar och sliter men gör det i det tysta. Det handlar väl om att ta för sig mer men det är inte helt lätt. But I must try!

Nattmörkret sänker sig
över våran stad
i alla fönster
glimmar bågarna på rad
en magisk vinterkväll
då önskningar slår in
se hur himlens fäll
lyser upp i kväll
Magnus Carlsson & Molly Sandén - Julens Tid Är Här

1 kommentar:

Caroline sa...

Livet är inte alltid lätt. Men de gäller bara att göra det bästa av de. Riktigt vänner finns alltid kvar, vad som än händer så finns dom kvar. Det finns massa folk som kämpar i de tysta, men man kan inte hjälpa dom alla. Det vet både du och jag mycket mer än väl.

love.