fredag, december 22, 2006

Stackars lilla tomten

Det känns märkligt. Ännu en jul närmar sig men den där rätta julstämningen vill inte infinna sig. Snön och kylan fattas. Det är som att kroppen och sinnet inte vill fatta att det är jul snart. Jag har köpt julklappar, vi har ställt fram julpynt och gjort julgodis, jag lyssnar på en hel del julmusik och imorgon ska julgranen kläs. Och snart är det dags för den härliga julmaten. Säger som Carro... Jag längtar tillbaks till när man var liten och hittade julstämningen direkt och då man såg framemot allt på ett helt annat sätt än vad man gör nu.

Fredagen har varit ganska lugn. Har varit iväg med mamma och fixat dom sista julklapparna. Annars har vi fixat fram lite julsaker och bara varit sociala, tittat på tv och haft det bra. Jag har i vanlig ordning uppdaterat en del hemsidor. Äntligen har jag uppnått det jag velat när det gäller Agnes-Carlsson.nu vad gäller att lägga ut klipp och fixa till formuläret. Så nu får alla som läser det här och som lyssnat på Agnes senaste skiva gå in och sätta betyg på alla låtar.

Julkorten som jag skickat verkar ha kommit fram i år också. Det är kul att göra folk glada och även om man inte alltid visar att man bryr sig och tänker på sina vänner alla stunder så är julkort ett sätt att visa att man värdesätter vänskapen. Sen vet jag mycket väl att jag är en av få som faktiskt skickar riktigt julkort. Dom flesta säger God Jul på andra sätt men jag tycker det är det bästa sättet.

Det kändes bra att prata ut lite med pappa idag. Han bryr sig och förstår och vill mig väl trots att jag beter mig oerhört dumt åt ibland. Men det har varit jobbigt att behöva gå runt att låtsas vara glad och inte kunna tömma ut alla känslor som funnits inombords. Cicci har funnits men det är mina föräldrar som fått lida en hel del utan att dom vetat varför. Jag vill fortfarande berätta det för fler, förklara varför jag varit så frånvarande ibland osv. Tiden får utvisa om det blir så...
För tillfället mår jag dock bra. Så ingen behöver gå runt och oroa sig.

Trots allt så ser jag framemot julen. Imorgon ska vi spela Bingolotto. Ne, det är inget jag brukar göra. Men det har blivit lite av en tradition att spela Bingolotto tillsammans med min moster och hennes man dan före julafton. Uppesittarkväll med julrim och en rad artister som framför en massa härliga julsånger. Sanna Nielsen och den magiska duetten med Magnus Carlsson & Molly Sandén. Ska bli mys. Då kanske julstämningen kan infinna sig på riktigt.
Men det är synd om tomten...


Stackars lilla tomten stackars lilla tomten
stackars lilla tomten ingen snö han får
stackars lilla tomten stackars lilla tomten
stackars lilla tomten det börjar gå mot vår

vintern den är aldrig vit allt är bara skit
tomten får ta bilen han körde ut ur filen
det går från bilen från London till Sicilien
han kör som en dåre för att hinna fram till Åre
Markoolio & Rob 'n' Raz - Stackars lilla tomten

Inga kommentarer: