fredag, december 15, 2006

Julstämningen är på väg

Jag försökt få lite julstämning idag genom att lyssna på en massa jullåtar. Till viss del har det faktiskt lyckats. Trots att det är varmt, blåsigt och trist ute och ser ut som oktober så går det att hitta lite julstämning genom att höra lite bjällror och julmusik. Och i huvet snurrar det runt en massa kring julklappar. Vad är roligast att köpa och vad vill den och den ha... Gillar att överraska och köpa oväntade saker. Det förutsägbara känns inte lika bra. Men det är tanken som räknas så klart...

Annars har jag suttit och petat med hemsidor och snackat med en massa folk på msn. Jag har inte haft en särskilt seriös dag men så måste det få bli ibland. Det var iallafall trevligt att få läsa att Agnes ska ha signering i Linköping på onsdag. Då blir det exakt ett år sedan jag träffade henne förra gången då hon var i Linköping och signerade sin första skiva. Ska bli roligt! Var ju ett tag sedan jag träffade henne.

Pappa och jag var iväg till hans jobb och såg på hockey ikväll, Leksand-Björklöven. Alla medel är tillåtna när det gäller att se på hockey och eftersom vi inte har kanalen där matchen sändes här hemma så åkte vi dit. Leksand vann med 5-2 och spelade riktigt bra i andra perioden. Dom har haft stora problem i just den perioden i ett antal matcher den här säsongen men nu spelade dom ut Björklöven totalt. Dom bjöd på flera riktigt snygga mål och spelade ett spel som lovar gott inför framtiden. Så det var kul att få se en sån match!

Senare under kvällen har jag konstaterat att jag haft rätt angående en sak som jag och Cicci spekulerat i. Ja, det kanske är mest jag som spekulerat och funderat men det var roligt att det stämde, speciellt för personen det handlar om. Det är hon väl värd!

Sen måste jag kommentera att Micke Persbrandt vann rättegången mot Expressens och dess chefredaktör Otto Sjöberg. Jag har i någon tidigare blogg kommenterat hur illa kvällspressen beter sig mot kändisar och det här kan förhoppningsvis gör att det blir lite bättre. I fortsättningen lär nog tidningarna tänka både och två gånger innan dom skriver något som ev. inte stämmer och som kan göra att dom blir indragna i en rättegång. Grymt bra gjort av Persbrandt att orka driva frågan vidare. Expressen hade alltså skrivit att Persbrandt blivit inlagd på en klinik pga. alkoholförgiftning, något som absolut inte stämde.

En helg med mycket sport på tv står för dörren. Sport är roligt och spännande men långtifrån det viktigaste i livet. Carolina Klüft är en av våra största svenska sportstjärnor men samtidigt en oerhört bra förebild för alla unga och även äldre. Hon chattade på lunarstorm under fredagen angående framförallt Faddergalan och visade än en gång vilken otroligt fin människa hon är med enormt bra värderingar kring människors värde, rättvisa och det samhälle vi lever i idag.
Jag väljer att avsluta bloggen med ett citat från chatten där Carro skrev sina avslutningsord och tackade för sig:

Ta hand om er! Tänk på att det viktigaste är att vi har respekt för varandra, att vi alla har lika värde och att vi måste sprida mycket kärlek! Kärlek till er alla från mig. Kram Carro.

1 kommentar:

Caroline sa...

Julstämning är så svårt att hitta. Och jag hat tänkt på att det blir allt svårare med tiden och med åldern. Vilket gör mej lite skräckslagen. Men låt oss glädja oss tillsamans att vi är friska, har kärlek och har ett tak över huvudet.

Du finns alltid i mitt hjärta.