torsdag, januari 04, 2007

Tokigt söt katt!

238 bloggar blev det under förra året och då började jag inte skriva förrän i slutet av januari. Det är jag nöjd med. Hade kunnat varit fler men ibland har det varit ont om tid och ibland har det helt enkelt inte funnits så mycket att skriva om. Årets första dagar har tillbringats med min älskade Cicci. Vad har vi hunnit med sedan jag skrev senast? Jo, blivit med katt... Samma kväll som Cicci och jag var iväg på hockey var en söt liten svart katt på besök hos Cicci och fick lite mat. Tidigare har det kommit katter på tillfälligt besök men så blev det inte den här gången.

Katten kom tillbaks under fredagen och under de efterföljande dagarna. Ciccis mamma gjorde vad han kunde för att bli av med katten. Hon släppte ut den och försökte locka iväg den på olika sätt men den stannade envist kvar. Om den blev utsläppt mot sin vilja satte den sig och jama utanför fönstret och satt där tills någon kom och öppnade dörren då den sprang in. På nätterna ställde den sig utanför något sovrumsfönster och jamade och det fick till följd att katten till slut blev inne på nätterna och sen dess har den bosatt sig hos Ciccis familj. Tråkigt nog så är Ciccis pappa och hennes bror lite allergiska så dom kan inte behålla katten. Det värsta är att den inte är märkt så det är omöjligt att få tag på någon ägare. Det troliga är att den blivit utslängd. Fattar inte hur man kan bete sig så mot en så underbar katt...

Så därför har det varit intensiv jakt på att få tag i någon som kan ta hand om katten för det är en riktig drömkatt. Hur lugn som helst, går bara omkring i huset och ställer inte till med det minsta bus. Den äter knappt utan att man följer med till matskålarna och vågar knappt hoppa upp någonstans utan att man visar att det är tillåtet. Hur gullig som helst. Sen går den efter en överallt för att se vart man tar vägen.
Häromdagen när Cicci och jag skulle gå till affären för att handla lite kattmat så följde den med ända till affären som ligger en bra bit bort. Hur sött som helst att ha en "galopperande" katt efter sig... Folk som gick och cyklade förbi oss tyckte nog också det såg lite roligt ut... :-)

När jag åkte hem idag, torsdag, så hade det ännu inte löst sig med katten och då hade den alltså varit där i en vecka. Men så kom Cicci på den lysande idén att dom skulle behålla katten tills hon flyttar hemifrån, vilket förmodligen blir inom en snar framtid, så kunde hon ta med den. Och så lär det förmodligen bli för på måndag är det Cicci som är ägare till katten om ingen gjort anspråk på den innan dess. Tydligen finns det någon gräns på 10 dagar när man får tag i en upphittad katt och nu är det inte mycket mer man kan göra för att försöka spåra vart katten kommer ifrån. Så mycket har kretsat kring den här katten under tiden jag varit nere... Men det har varit riktigt roligt!

Två filmer till har vi tittat på, Basic Instinct och Ice Age 2. Båda riktigt bra och ni som inte sett Ice Age 2 måste göra det. Jag tycker inte att den är riktigt lika bra som den första filmen för där byggs allt upp när djuren träffas och ger sig ut på äventyr men den är helt klart sevärd. Vi hade tänkt gå på bio någon dag också men det blev aldrig av. Finns några filmer som vore roliga att se. Happy Feet och Saw III t.ex. Men vågar man se den sistnämnda i en biosalong?

Nyåret firades in i Malmö tillsammans med ett glatt gäng på 16 pers. Vi åt god mat, minglade och hade det riktigt trevligt innan det var dags för 12-slaget då vi gick ut och tittade på en massa fyrverkerier. Sen fortsatte festandet och avtog framåt 3. Gruppen splittrades upp och jag och Cicci och en till gav oss ut på matjakt vilket inte gick så bra. Vi släppte av vårt sällskap och styrde mot Helsingborg, via vår favoritmack, där vi handlade riktigt goda hamburgare.

Nyårsdagen sov vi länge av naturliga skäl och sedan softade vi mest under dagen innan det var dags att lägga sig hyfsat tidigt eftersom Cicci skulle upp och jobba. Tisdagen var det matjakt till katten och tv-kväll med bl.a. House och Boston Public.
Under onsdagen var jag kattvakt och eftersom den vägrade gå ut så följde den efter mest hela tiden, lite småroligt. På kvällen såg vi ett program om Roxette 20 år. Det var kul att se en massa gamla bilder och höra hur dom upplevt alla galna konserter i utlandet. På tal om Roxette så har jag inte nämnt att jag fick Roxboxen med 4 skivor + dvd av Cicci i julklapp. Gissa om jag blev glad och överraskad!?

Och nu är jag hemma igen... Känns lagom tråkigt efter att ha varit med min älskade i över en vecka. Hade tänkt åka hem i tisdags men kände att jag ville vara kvar och så blev det.. Nu var jag dock tvungen att åka hem för att fixa lite saker här hemma. Och jag behöver väl knappast skriva att jag saknar Cicci... <3

Inga kommentarer: