söndag, januari 21, 2007

Den bittra sanningen...

Sen den högra kanten tog över makten i landet så har dom gjort försämringar som påverkar mig ganska rejält. För oavsett om jag blir helt klar med min utbildning eller inte så är jag inte berättigad till någon inkomst från A-kassan. Tidigare har det varit möjligt att få ersättning när man varit inskriven hos arbetsförmedlingen i 90 dagar men sen 1 jan. har det tagits bort. Det hela leder till en ond cirkel som min goda vän Sofia konstaterade och så är det ju. Nu krävs det att man jobbat 6 mån. under ett år för att få ersättning... Så ett jobb är mer än välkommet just men det går ju inte att lösa så enkelt även om jag försöker.

Sen är det märkliga att jag inte är berättigad till något stöd från soc. heller. För bidraget därifrån räknas utifrån hur hög inkomst alla i hushållet har. Så det är rätt svårt att få ihop det. Men på något sätt ska jag väl klara mig. Det finns ju trots allt människor runtomkring mig som förstår min situation.

Dagen har spenderats med att uppdatera hemsidor och lyssna på musik. Har pratat med en del vänner också. Ni ska veta att ni är ovärderliga för mig. Det är inte helt lätt att förklara ibland men så är det. Har upptäckt en del ny musik också. Placebo och Jayhawks fick jag från Cicci och det låter lovande. Har hört talas om dom tidigare men inte lyssnat något på dom...

Hockeyn är ett mysterium. Leksand förlorade med 4-3 efter förlängning borta mot Nybro. Jag förstår inte varför dom ska ha så stora problem med lag som ligger en bit ner i tabellen och särskilt på bortaplan. Ibland kan man undra om tränaren har problem med att motivera spelarna. Nu lär det bli stenhårt om dom tre första platserna som ger direktkvalificering till kvalserien. Södertälje verkar klara men sen är det tufft. Rögle har tappat alltmer och nu har Leksand chans att gå ikapp dom innan serien är slut. Det trodde man knappast när Rögle ledde serien överlägset och var 11 p. före Leksand.

Could I act like you, and put a smile on my face
Not even for a second, would I lie to myself
Too many things are missing, there's a tear in my eye
It's not a question or an answer, but it will change your mind
The Sounds - Painted By Numbers

1 kommentar:

Anonym sa...

Jayhawks är underbara! :) Trevligt att du gillade dom, fast underligt hade det varit annars.. Tihi. Du är söter du. <3