måndag, januari 22, 2007

Äntligen något positivt!

Sov lite väl länge idag och vaknade av att mobilen ringde. Det var ett trevligt samtal för jag fick reda på att jag fick jobbet som kolportör eller tidningsutdelare om man nu vill säga så. Min referans hade gett gott omdöme, det tackar vi för, så nu ska jag stå och dela ut tidningar i Helsingborg i två veckor med start 5 februari. Jag ska ner till Helsingborg redan måndag nästa vecka för att få mer info om jobbet och stannar förmodligen kvar därnere veckan ut. Det är bara onödiga utgifter att ge sig hem igen.

Blir naturligtvis underbart att få tillbringa en längre tid nere i Helsingborg också, få vara nära min älskade. Det är inte världens mest glamourösa jobb kanske men jag tror helt klart att jag kommer trivas. Känns bra att man får röra lite på sig och inte blir stillasittande. Sen är det en fördel att jag främst kommer jobba på förmiddagar, då finns ju större delen av dagen kvar när jag kommer "hem". Så det blir nog trevligt. Alla inkomster är viktiga nu.

Idag har inte alltför mycket hänt annars. Emmy och jag har flummat på msn. Roligast var det när Agnes Carlsson loggade in på sin hemsida. Då skrevs det mycket lustiga saker. Eller vad sägs om den tjej som blev så glad över att Agnes loggade in att hon hoppade upp och slog näsan i väggen så den började blöda? hahaha, sjukt roligt.

Malmö fortsätter att visa dålig form i hockeyn. Nu hade dom ytterligare en chans att vinna två raka matcher men förlorade med 2-4 borta mot Skellefteå. Dom har det tufft och fick ytterligare skador nu också. Leksand hade flyt då Västerås mycket överraskande förlorade hemma mot Hammarby med 2-4. Hammarby har slagit både Leksand och Västerås borta den här säsongen. Grymt bra gjort med tanke på att dom är ett bottenlag. Så nu har Leksand ett hyfsat läge trots allt trots att dom förlorade igår.

Nu måste jag fortsätta fixa med all statistik jag går igenom. Det tar tid men det måste ju bli bra också. Är snart klar med Tjalves statistik. Sen ska jag ta mig an ett styrelseprotokoll. Så jag har fullt upp.


Sometimes the world can seem so big and make you feel so small
Sometimes it feels like all you do is trip and fall
What gives us strength to keep it going when we hit the wall
to get up every morning ready to give it all
Agnes - I Believe In You

Inga kommentarer: