torsdag, januari 11, 2007

Lady stardust...

Stort Grattis till Sofia som fått en son! :-)
Helt underbart! Skönt att allt gick så bra också och barnet ska bara veta vilka underbara föräldrar hon får växa upp tillsammans med.

Hade nästan skrivit klart den här bloggen men kom av mig lite så nu får jag ändra om lite. Tipsade om Rockbjörnen som gick på tv ikväll men nu har ju den varit. Det var riktigt roligt att se! Lisa Miskovsky blev kvällens drottning med två Rockbjörnar. Så grymt roligt för henne, det var hon väl värd. Hon glittrade med sitt härliga leende och med sitt glitterdiadem. Agnes var nominerad till årets kvinnliga artist och ansågs ha ganska bra chanser på förhand men hennes tid kommer. Hon var iallafall med i en rolig sketch där hon fällde Fredrik Virtanen. Sen var hon som alltid oerhört söt på galan.

Lasse Winnerbäck dök oväntat upp på galan. Han som sällan vill stå i rampljuset och som i motsats till alla andra brukar bojkotta galorna trots att han är nominerad. Nu var han där och tog emot priset för årets manliga artist och det var riktigt kul att se. Han sa att han behövde nåt som lyste upp lite i januarimörkret. Det är ju inte så svårt att gissa att han sitter och skriver låtar om den här mörka och tunga årstiden.

Sen var det kul att se Lisa M, Mando Diao och Melody Club uppträda. Kristoffer öste järnet i Destiny Calling och fick verkligen med sig publiken. Melody Club är ett band som förtjänar mer uppmärksamhet för dom är grymt bra live. Mando är alltid sköna.

Det här var alltså en av alla galor i mängden. Framöver följer P3 Guld som eftersänds på tv, Grammisgalan och guldbaggegalan. Som vanligt kommer man väl störa sig på juryns beslut i vissa fall men det är inte mycket att göra åt. Ikväll var det ju dock svenska folket som röstat och jag tycker dom gjorde bra val i nästan alla kategorier.

Igår var jag iväg på styrelsemöte. Det var ganska snabbt avklarat för en gångs skull. Var hemma före nio och det händer nog bara ett par gånger varje år. Trots allt är det en del att planera trots att det inte tävlas så mycket nu. Men det ska utbildas tränare, planeras tävlingar och ev. tävlingsläger m.m. Dessutom ska Tjalve få upp en ny hemsida inom kort. Ska bli kul att se hur den blir.

På tal om hemsidor så har större delen av dagen gått åt till att leta efter nåt bra verktyg för att göra och publicera hemsidor. Jag är ju ganska bra på att uppdatera sidorna men när det gäller layout så är jag ju riktigt värdelös. Så det får väl bli till att använda någon gratis layout och bygga hemsidan utifrån den. Men det kan säkert bli bra det med. Har lite olika idéer om hemsidor som jag skulle vilja göra. Vissa finns redan material till så det är hyfsat enkelt att bara lägga över.

Annars har jag hittat ett program för att spela in ljud från nätet så jag har spelat in en hel del av låtarna som sjöngs i Idol. Det blir riktigt bra kvalité och går enkelt att göra om till mp3-filer. Så nu kan jag säkert spela in när jag själv sjunger lite också utan att det ska bli alltför besvärligt. Kanske lägger jag upp något smakprov här... Vem vet.

Nu ringer Cicci snart och sen är det snart dags att krypa ner i sängen...

Inga kommentarer: