tisdag, januari 16, 2007

Strömavbrott, Idrottsgalan, Miskovsky

Längesen jag fick något skrivet här och det är till viss del ofrivilligt. I samband med stormen blev vi av med strömmen i halva huset så vi saknade internet i ett par dagar. Ni som följt bloggen vet att vi varit utan ström tidigare så det var nog mer att det regnade så mycket än själva stormen som gjorde det. Annars borde ju strömmen i hela huset försvunnit. Agnes P. har inte varit online på några dagar och jag såg att delar av Vislanda saknar ström så risken är väl att hon är drabbad. Bara att hoppas att det fixar sig snart. För det är minst sagt otreligt att vara utan el.

Det värsta var dock när strömmen försvann helt när det återstod en timme av Idrottsgalan. Då blev jag riktigt irriterad. Vi såg att en bil från Eon stod här utanför i ett gathörn och arbetade för att lösa problemet men det hjälpte ju inte när vi missade resten av galan. Som tur var hade jag ju min mp3-spelare med radio där jag kunde följa galan och rapportera till övriga familjen. Det blev lite lagom lustigt men så fick det bli.

Det jag såg av galan var riktigt bra och jag tyckte att priserna blev bra fördelade. Det var grymt kul att Sanna Kallur fick Jerringpriset av svenska folket för bästa idrottsprestation 2006. Jag var helt säker på att Tre Kronor skulle få priset när dom inte fick bragdguldet. Men svenska folket är väldigt snälla och röstar på dom som inte fått något pris och när hockeyn fick tre priser tidigare under kvällen så valde nog många att rösta på Sanna istället. Hon blev ju rejält förvånad när hon vann och det är möjligt att hon inte riktigt förstår hur stor hon är. Många svenskar beundrar henne både för hennes sportsliga prestationer och för hennes sätt att vara där hon sprider enorm glädje runtomkring sig. Hon är en grymt skön tjej!

Det enda priset som jag tyckte hamnade fel var Årets Prestation. Priset gick till Anette Norberg för hennes sista curlingsten i OS-finalen men jag tycker priset skulle gått till Damkronorna för segern i semifinalen mot USA. Större sensation var svår att hitta under fjolåret. Annars saknade jag en hel del friidrottare under galan. Nu har jag ju inte sett hela men dom jag saknade var bl.a. Carolina Klüft och Stefan Holm. Carro kan ha varit iväg på något träningsläger för jag tror knappast hon skulle hoppa över Idrottsgalan bara sådär.

Så mycket annat har inte hänt. Jobbar fortfarande med ett webbprojekt som förhoppningsvis kan komma igång inom en snar framtid. Jag har i vanlig ordning lyssnat mycket på musik. Skulle vilja lyssna mer på ny musik men när man inte hinner lyssna på allt man redan har så är det svårt att ta sig tid för så mycket nytt. Men lite blir det såklart. Det gäller ju att hänga med. Såg att Lisa Miskovsky skrivit ett långt inlägg i forumet på sin hemsida som tack för dom två rockbjörnarna förra veckan.



Underbart söta Lisa Miskovsky med sina rockbjörnar.

Ciccis katt gör sig alltmer hemmastadd och det är riktigt kul att höra om allt den tar sig för. Det är en riktig myskatt och den är visst lite lekfull trots allt. Den är ju riktigt slö annars och det märks knappt att katten existerar. Saknar den och Cicci med såklart... Det får nog bli i samband med kvalserien i ishockey som jag åker ner nästa gång. För som det ser ut nu hamnar både Rögle och Malmö där och då är de ju två matcher i Skåneland som ska spelas. Men innan dess hoppas jag att Cicci har tid att komma upp hit en sväng.

Inga kommentarer: