torsdag, januari 25, 2007

Nära ögat...

Gaah! Inatt lär det bli riktigt sent. Jag uppdaterade Agnes-Carlsson.nu nyss och skulle gå in på datorn i mitt rum för att hitta en lämlig bild att lägga upp i samband med dagens nyheter. Då kommer det upp nåt skumt meddelande om "Disk Boot Failure" och med tanke på att datorn är några år så blev jag livrädd att hårddisken kraschat. Jag startade om och lyckades få igång datorn och här sitter jag nu medan jag säkerhetskopierar alla viktiga filer från datorn till en extern hårddisk. Anledningen till att jag inte lägger mig är att jag vet sen tidigare att jag inte kan sova när den står på för fläktarna låter ganska högt.

Känns naturligtvis både bra och dåligt. Värdelöst att vara uppe men skönt att jag kunde komma åt allting. För det hade varit oerhört tungt att tappa en massa bilder som betyder väldigt mkt, viktiga dokument som styrelseprotokoll och annat och all musik. Då hade jag blivit riktigt knäckt.

Så ett råd om ni har en dator som är några år är att säkerhetskopiera allt viktigt ni har på datorn. Då slipper ni riskera att bli av med en massa viktigt.

Inga kommentarer: