tisdag, januari 30, 2007

A cat in the window

Vilken tur att jag hinner blogga. :P Tiden har helt enkelt inte räckt till. Säkerhetskopieringen av alla dokument på datorn som var på väg att krascha gick bra. Datorn fungerar för övrigt fortfarande men nu känns det betydligt tryggare om något skulle hända. Sen har det varit en massa planerande inför dom kommande veckorna. Har kommit ner till Helsingborg och haft infomöte om jobbet och allt känns bra så här långt. Sen är det bara att hoppas på att det inte blir svinkallt, att det börjar ösregna eller vräka ner snö eller att det blir storm. För då blir det mindre kul.

Under helgen var det fullt upp. I lördags anordnade vi en inomhustävling i friidrott. Förhoppningsvis är det den sista som vi arrangerar inomhus under dom usla förhållandena. En löparbana på 258 meter som ligger i en ishall och en längdhoppsgrop. Det är tyvärr vår verklighet när många andra kommuner har byggt riktigt friidrottshallar. Men vi har en på gång, återstår att se när den blir klar. Politikerna är inte helt överens än. Inte helt ovanligt.

I lördags fyllde dessutom Agnes P. 16 och Camilla 24, stort grattis till dom! Helt underbara tjejer!

I söndags packade jag inför resan, tänkte över både en, två och tre gånger vad jag behövde ha med mig så nu hoppas jag att inget viktigt är glömt. Sen åkte jag iväg en sväng till Tjalvegården för att fixa lite med alla styrelseprotokoll. Ville få det klart eftersom jag inte kommer vara närvarande på nästa möte. På eftermiddagen firade vi mormor som fyllde år. Jag och syrran sjöng "Jag må hon leva" men hon svarade att som det kändes nu så blir hon nog inte 100 år. Men vi får väl se hur det blir med det. Nu fyllde hon iallafall 87. Både mormor och morfar börjar bli risiga. Inte helt konstigt när man är så gammal men nu har båda blivit klenare ganska snabbt. Morfar verkar riktigt dålig. Han brukar sällan klaga men nu gör han det ganska ofta.

Tågresan ner till Cicci blev lite seg. Ett godståg hade spårat ur utanför Nässjö så vi fick åka buss mellan Nässjö och Sävsjö. Jobbigt att behöva släpa runt på all packning från tåg till buss och från buss till tåg. Så väl framme i Lund var jag nästan 1,5 timme försenad. Ska leta fram en blankett för restidsgaranti sen, för är man över 1 timme försenad till ett resmål om restiden är över 2 timmar så ska man få översättning. Det tackar vi för. Jag lyckades iallafall se Vislanda när tåget susade fram. Stod Vislanda Maskin på en skylt... Sen gick det ju bra när jag hade mp3-spelaren. Musik är bra!

Sitter här tillsammans med katten nu. Ja, katten har lagt sig bekvämt till rätta och sover på fönsterbrädan. Orkar inte ta ner den därifrån. Sköter hon sig ska det väl vara lugnt. Cicci kommer nog snart hem och sen ska vi ut en sväng. Funderar på hockeyn imorgon, Rögle-Leksand. Orkar vi åka dit igen? Jag är bra sugen kan jag säga.

Sen får ni inte missa Grammisgalan ikväll. Ska bli roligt att se om Anna Ternheim får något pris, hon är trots allt nominerad i fem kategorier. Agnes slåss med bl.a. Martin Stenmarck i kategorin årets låt. Snälla, rösta på Right Here Right Now.

Inga kommentarer: