tisdag, januari 23, 2007

Vitt ute!

Fram tills idag var vi nog nästa dom enda i landet som inte hade någon snö. Men äntligen har vi fått lite här också. Känns så mycket roligare nu när det blivit lite ljusare och kallare. Så länge det inte är alltför kallt går det an.

Jag har fått styrelseprotokollet skrivet från förra veckans möte. Känns skönt att ha det avklarat. Annars har det varit en del på tv, som vanligt på tisdagar, House och Boston Public. Idag kunde jag titta på Boston Public utan att känna att jag behövde ta ställning som lärare. Ofta tas såna fall upp som skulle kunna inträffa om jag hade rollen som klassföreståndare och då är det inte alltid helt lätt att veta hur jag skulle agera. Jag vet inte när eller om jag kommer att arbeta som lärare men jag är rädd att jag kommer bry mig alldeles för mycket. Nånstans måste man dra en gräns men som person är jag ju väldigt omtänksam så det skulle bli svårt. Livet är ju så orättvist för vissa.

Det var riktigt trevligt att Agnes hittade tillbaks efter att ha varit utan telefon x antal dagar sen stormen drog över landet. Har saknat henne. Hon är unik på sitt lilla sätt och det ska hon vara stolt över. Fick lite tips och goda råd inför mitt kommande jobb också. Det är ju bra att veta hur jag inte ska bete mig, för det är dumt att reta upp folk i onödan.

Avslutar med några bilder som kanske kan vara roliga att se.


House är riktigt bra. Här fäller han en rolig
kommentar om Cuddy.



En bild på mig. Det sker ju inte alltför ofta.
Den fina slipsen har jag fått av Cicci.


Ett mindre roligt brev från CSN...



Yes, jag har varit ute och gått i snön....


Här bor jag! Mina fotspår går ut från huset.


Idag slakta jag min chokladtomte.

Inga kommentarer: