lördag, mars 31, 2007

Vårkänslor...

Vädret har varit riktigt fint dom senaste dagarna och vårkänslorna har börjat komma. Det är en mysig årstid att se hur naturen växer fram. Blommor växer upp och blommar ut, träden knoppas och så småningom spricker löven ut. Just nu går det att se in till grannen vilket är ganska trevligt. Dom har en hund som spatserar omkring därinne som är ganska rolig att titta på. Men snart är sikten täckt av en massa växter som fått grönska.

Den här tiden får jag också extra energi i kroppen och idag gjorde jag comeback. Som vanligt har jag gjort uppehåll med löpningen under vinterhalvåret. Jag hade faktiskt tänkt försöka hålla igång men så blev det ju inte. Sprang en liten runda och det kändes ganska bra. Men jag kände ju att det saknades en del kondition. Blev trött ganska snabbt och drog iväg i alldeles för hög fart. Man tappar både fartkänsla och kondition snabbt. Men det ska säkert gå att komma i bra form även i år. Sen var det givetvis skönt att sätta sig i bastun efteråt :-)

Leksand spelar sin sista hockeymatch imorgon hemma mot Malmö. Ett Malmö som är piskat att vinna för att ha en möjlighet att hålla sig kvar i elitserien. Men om Södertälje och Skellefteå vinner samtidigt så spelare det ingen roll för då blir det dom två som spelare i elitserien nästa säsong. Jag tycker att det är dags att ta tag i frågan om att utöka elitserien till 14 lag igen. Inte för att Leksand ska ha större möjlighet att gå upp utan för sportens bästa. Det behövs mer konkurrens och flera lag i högsta serien. Den behöver bli bredare. Då kan även fler unga spelare få chansen att spela i högsta serien.

Första april imorgon. En stor dag! Men det återkommer jag till i söndagens blogg. Se till så ni inte blir lurade nu bara.

Inga kommentarer: