onsdag, mars 21, 2007

Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst...

Det är så sanslöst skönt att bada bastu. Kanske är det lite lyxigt men har man en händig pappa så...
Annars rullar dagarna på, en efter en. Ibland händer det mer och ibland mindre. Jag är trött på att inte ha något jobb som strukturerar upp vardagen lite. Men samtidigt är det skönt att bara ta det lugnt och inte stressa runt. Det finns det ändå alldeles för många som gör. Men trots allt har jag känt att jag börjar bli rastlös emellanåt och det är en känsla som jag brukar kunna motstå även om jag inte har alltför mycket att göra.

I lördags hade jag det sista årsmötet. Äntligen är dom över med allt vad det innebär. Så enkelt som att bara gå dit och lyssna är det ju inte nuförtiden. Nu ska det förberedas en hel massa. Men det har gått bra det med. Den här gången hade vi föreläsningar på förmiddagen. Väldigt intressanta sådana. Det handlade om mest om idrottspsykologi. Hur ska man agera vid tävlingar och träningar, koncentration m.m. Det kändes som jag lärde mig ett och annat som jag även kan ha nytta av i vardagslivet. Jag har ju en tendens att vara lite väl negativ ibland. Det är bättre att tänka positivt men som samhället ser ut idag är det inte helt lätt alla gånger.

På årsmötet blev jag avtackad med en blombukett för mina två år som sekreterare i huvudstyrelsen. Ikväll har jag skrivit protokollet från senaste mötet så nu är jag äntligen fri från den styrelsen. Det känns skönt att kunna lägga energi på dom två styrelser där jag känner att jag har mer att bidra med. Dessutom kommer det vad det verkar bli i två styrelser där det kommer bli bra stämning. Det underlättar en del.

Ni undrar kanske lite om hockeyn. Tyvärr har den ju inte gått alltför bra. Leksand tog ju den nödvändiga segern mot Rögle men allt förstördes sedan av en 0-2 förlust borta mot Björklöven. I måndags blev det 3-3 hemma mot Södertälje och i morgon är det returmöte i Södertälje. Jag hade gärna åkt dit men nu när det är i stort sett kört så kan jag spara in dom pengarna. Fyra poäng på fem matcher är för dåligt. Vad talar egentligen för att laget ska kunna ta fem raka segrar och nå dom 19 p. som är nödvändigt för att dom ska ha en liten chans? Inte mycket.

Agnes har rätt i att det är bra att vara glad och lycklig när man dör men det får ju gärna dröja ett tag tills dess.

Den här veckan har jag fastnat för Placebo...

1 kommentar:

Caroline sa...

du är underbar. Och jag beundrar dig.
massor.