fredag, mars 16, 2007

Mirakelvändning

"Rögles hetlevrade tränare Bobo Simensen var vansinnig. Högröd i ansiktet hoppade han jämfota i båset samtidigt som han skrek ut sin ilska över Röglespelarnas flathet.
- Fruktansvärt. Den tyngsta förlust jag just nu kan minnas i mitt hockeyliv, säger Bobo Simensen efteråt."

"- Jag har aldrig varit med om något liknande, säger tvåmålsskytten Jens Bergenström."

Igår blev det ganska tydligt varför jag tycker hockey är så oerhört mycket roligare än fotboll. Leksand var tvungna att vinna för att möjligheten skulle finnas kvar för laget att kunna gå upp i elitserien och det blev oerhört dramatiskt. Rögle ledde med 5-2 med 16 minuter kvar att spela. Då ska matchen vara avgjord... Leksand gjorde dock det omöjliga. Laget hämtade snabbt upp till 4-5 och lyckades också kvittera när det återstod drygt sju minuter att spela. Jag var ganska säker på ett oavgjort resultat men dansken Morten Green tog vara på en målvaktsretur och satte 6-5 med dryga minuten kvar att spela. Snacka om mirakelvändning!

Rögles tränare, som slog sönder handen i en match i Ängelholm mot Leksand tidigare under säsongen, blev minst sagt tokig. Desto roligare för leksingarna. Nu lever hoppet och dramatiken fortsätter på lördag med match i Umeå mot Björklöven. Sen vore det bra om Malmö och/eller Skellefteå kunde tappa poäng samtidigt. Ärligt talat tror jag att det blir väldigt svårt för Leksand men det hade varit för tråkigt om det roliga tagit slut direkt med tre raka förluster.

Inga kommentarer: