onsdag, mars 07, 2007

Why?

Mycket tankar i huvudet. Många som inte mår bra nu av en eller annan anledning. Vad har hänt med S? Verkar inte som hon har tur med kärleken nu. Desto roligare att hon har så mycket spelningar nu. Vi får väl se hur det blir den 24:e.

Varför kan inte samhället visa upp ett bättre kroppsideal än vad som är fallet nu. Media visar upp en bild av att tjejer ska vara smala och därför äter många allt mindre eller i värsta fall så slutar dom äta helt. Det är inte rätt väg att gå och det vet ju nästan alla men ändå hamnar dom där. Ätstörningar blir allt vanligare. Sen jag skrev ett arbete om det på min lärarutbildning så har jag stött på det mer än vad jag någonsin trodde att jag skulle göra. Det är svårt när det drabbar folk i ens närhet för det är inte så mycket man kan göra mer än att visa att man finns där för dom. Jag tycker att samhället borde ta det här på mer allvar och uppmärksamma problemet för oftast händer allt i det tysta. Det kan faktiskt förstöra hela deras liv.

Samtidigt börjar jag tänka alltmer på hockeyn. Kvalserien börjar på fredag och jag kommer vara på plats i Malmö för att se första matchen. Som vanligt är det elitserielagen, Malmö och Skellefteå, som är favoriter och det kan nog passa Leksand bra. Mitt lag har varvat bra och mindre bra prestationer och kanske inte är så favorittippat men det är nog bara skönt att slippa den pressen. Det viktigaste är att laget under hela säsongen spelat som bäst mot dom bästa lagen. Det borde ge självförtorende och trygghet. Förhoppningsvis vågar dom spela ut istället för att vara rädda att förlora. Men det är mycket om och men och väldigt små marginaler. Mot Malmö lär det gå undan från början och då gäller det att Leksand är med.


Inga kommentarer: