torsdag, mars 01, 2007

birthday.se

Syrran tipsade mig om en rolig sida där det går att se när folk fyller år. Såna där sidor är farliga för det går att fastna på dom hur länge som helst. Cicci ringde när jag precis hittat sidan och vi letade upp en massa roligt folk. Konstaterade både det ena och det andra. Vissa saker bör inte komma ut här men hur roligt är det t.ex. att heta Carl Bertil som mellannamn med tanke på Karl Bertil Jonssons julafton. www.birthday.se kan ni kolla in. Det går att lägga in födelsedagar och namnsdagar i en kalender också om man skaffar ett konto på sidan. Väldigt praktiskt. Så det ska jag se till att fixa nån dag.

Dagens damstafett i skid-VM gick tyvärr som jag trodde på förhand. Jag sa halvt på skämt och halvt på allvar att Sverige skulle växla efter Japan efter två sträckor. Anna Dahlberg gjorde en fullt godkänd insats på första sträckan men sen gjorde Lina Andersson bort sig på andra precis som jag förutspått. Varför chansa dom med Lina? Där rök förmodligen en medalj. Visserligen gjorde junioren Charlotte Kalla ett kanonlopp på tredje sträckan då hon förde upp Sverige till en tredjeplats men det räckte inte. Britta Norgren orkade inte stå emot när tyskan Evi Sachenbacher kom farandes. Tyskan åkte riktigt fort och nådde till slut fram till silvret då Norges sluttjej tröttnade rejält på slutet. Men tyvärr hann inte Norgren fånga in norskan. Bittert men lita på att tjejerna kommer igen.

Hastigt och mindre lustigt har det beslutats att Nyköping ska spela sin hemmamatch till kvalserien mot Björklöven här i ishallen. Nyköpings ishall är upptagen av melodifestivalen och det krockar med hockeymatchen som också ska spelas på lördag. En klar nackdel för Nyköping givetvis men kul med riktigt bra hockey här. Det var längesen. Förmodligen åker jag och kollar på matchen. Kan vara kul att spana in Leksands kommande kvalmotståndare. Mitt tips är att det blir Björklöven.

Mindre roligt att snön börjat regna bort idag. Nu ska det visst vara töväder flera dagar i rad så snön lär vara borta inom kort. Det var roligt så länge det varade. Den lyser trots allt upp tillvaron en del.

1 kommentar:

Camilla sa...

Töväder här med! Inte ett dugg skoj de inte....ska vara snö längeeeee!=)