onsdag, februari 28, 2007

Baby Blue

Swedbanks internetbank har rasat och 2 miljoner användare har inte möjlighet att betala sina räkningar. Jag kan visserligen förstå att folk blir upprörda. En sån grej får inte hända men samtidigt kan man undra varför så många är ute i sista stund. Jag kan själv vara det i vissa lägen men inte när det gäller såna viktiga saker. Det är inte bra att leva med för små marginaler. Men det är lätt hänt. Många lever ju med ständig tidsbrist i dagens samhälle.

Jag blev så till mig över höjdtävlingen i friidrott-SM, som jag skrev om i gårdagens blogg, att jag glömde att nämna att Pernilla T. sprang hem guldet på 400 m. Kul för henne! Det blev dock riktigt tufft till slut, hon hade bara sex hundradelar tillgodo på en fyra år yngre tjej.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Cicci och jag har planerat lite för Peace & Love i slutet av juni. Jag trodde inte det var någon större brådska men när Cicci skulle ringa och boka boende var det redan fullt där vi bodde förra året. Men som tur var lyckades vi hitta ett ställe som var inom rimligt avstånd från festivalområdet. Vissa tycker ju att det hör till en festival att campa men jag tycker bara det för med sig en massa problem. Mycket att hålla reda på och ingen ro att sova får man heller. Jag är ju inte typen som älskar att festa. Ser verkligen framemot festivalen i år för det har redan bokats riktigt bra akter, The Ark, Melody Club, Anna Ternheim, Sahara Hotnights, Tomas Andersson Wij, Pernilla Andersson och Backyard Babies är några av dom.

Pernilla Andersson har jag lyssnat en hel del på den senaste tiden. Ganska okänd för dom flesta kan jag tro men hon har riktigt skön musik. Kan beskrivas som jazzpop. Ganska mörka texter men inte riktigt lika djupa som t.ex. Anna Ternheim. Nu på senaste skivan har hon skrivit en del om tsunamin som hon var med om i Thailand. Så ett hett tips är att leta upp den skivan, Baby Blue. Mitt senaste skivinköp.

Inga kommentarer: