fredag, februari 23, 2007

Här är timmarna av ovisshet poeternas bensin

En vecka sen jag åkte ifrån Cicci. Vanligtvis brukar den där olidliga saknaden släppa efter ett tag för vi har ju trots allt haft det så här ett bra tag nu men den här gången är det värre. Jag saknar Cicci nåt otroligt mycket. Vi hade det så underbart tillsammans. Jag mådde hur bra som helst och jobbet var helt acceptabelt, skulle kunnat fortsatt med det ett tag till. Pengar som pengar. Sen rycktes allt ifrån mig på en gång. Jag hann inte landa förrän i mitten av veckan och då kom alla tankar.

Cicci och jag har det alltid hur bra som helst när vi är med varandra. Vi bråkar aldrig och kan ofta acceptera varandras åsikter utan att det leder till något större tjafs. Tänk så bra det går att ha det. Jag trivs utmärkt med Ciccis föräldrar och dom gillar mig, vilket givetvis känns väldigt bra. Under dom tre veckorna som jag var nere så kändes det som att jag kom närmre dom än vad jag någonsin gjort tidigare. Det gick att prata om mer och mer saker...
Saknar Smilla som man hela tiden skulle hålla lite koll på. Ibland försvann hon och en dag hade Ciccis mamma stängt in henne i en garderob, men som tur var fanns jag där och kunde släppa ut henne. Igår kastrerades katten och det var naturligtvis en ganska jobbig procedur att gå igenom men förhoppningsvis blir hon piggare snart.

Det känns en hel del när jag tänker tillbaka på dom tre veckorna. Men min förhoppning och även Ciccis för den delen är att vi ska kunna lösa det här på ett eller annat sätt inom en inte alltför avlägsen tid. För det här är rätt värdelöst som det är nu.

Jag har uppdaterat Östergötlands Friidrottsförbunds hemsida en del under veckan. Har skrivit en artikel om tävlingen jag rapporterade ifrån i helgen och uppdaterat statistiken. Sen har jag fixat en sak till verksamhetsberättelsen. Så nu börjar alla bitar falla på plats. Den här helgen är det senior-SM och nästa helg Ungdoms-SM men det får jag följa via nätet. Nästa helg blir det förvisso mest tid framför tvn då det är inomhus-VM i friidrott. Sen har vi konferens med Tjalve fred-lörd. också. Lite dumt att lägga det en sån helg men så blev det.

Här är timmarna av ovisshet
poeternas bensin
här är natten när vi räknar våra stygn
allt gick så fort

Du kan dränka dig i minnen
eller litervis med vin
du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn
men allt är gjort
Lars Winnerbäck - Brustna hjärtans höst

Inga kommentarer: