torsdag, februari 22, 2007

Silver och framtid

Turbulens i svenska skidlandslaget igår då förbundskaptenen Inge Bråten petade Thobias Fredriksson och gav Mats Larsson en plats i sprintlaget. Fel, enligt alla, igår. Idag kan Bråten räcka lång näsa då Mats Larsson tog silver och blev ensam svensk medaljör. Häftigt när svenskar kan överraska sådär men som det såg ut i semifinalerna kunde det blivit fler medaljer. Men man får vara glad för det lilla. Imorgon är det sprintstafett. Återstår att se hur det går då.

En sak som är säker är att det blir tidiga morgnar framöver. Sprintstafetterna går 07.45 - 10.05 imorgon och på lördag är det skiathlon för herrar som börjar 05.45. Men jag är ju van vid tidiga morgnar från jobbandet de senaste två veckorna. För övrigt är jag glad att jag inte jobbat den här veckan då det varit både kallt och snökaos i Helsingborg. Tågtrafiken är helt utslagen i Skåne och då det dessutom är sportlov så lär det knappast varit särskilt många som ville ha en tidning idag.

Hur ser framtiden ut för mig? Det hade ju varit intressant att veta. Jag söker lite jobb som jag tror kan passa mig och sen får vi väl se om det leder till något. Planerar även för kvalserien i hockey som börjar den 9 mars. Något besök ner till Skåne lär det ju säkert bli då både Rögle och Malmö kommer vara med där. Precis som förra året faktiskt. Det är bara att hoppas på bättre lycka den här gången.

Hoppas även kunna gå på en del konserter framöver. The Sounds spelar i Malmö den 31 mars och det är alltid lika grymt att se dom. Sen har jag sett att The Ark spelar i Lund den 24 april och Lisa Miskovsky ska köra en akustisk turné som stannar i Malmö den 26 april. Det är mycket att välja på. Men det viktigaste är trots allt att vi kommer till Peace & Love även i år för dom har fått dit grymt mycket bra artister redan trots att alla inte är bokade än.

Nu ska jag fortsätta jobba med allt inom friidrotten som jag inte hunnit med när jag jobbat.

Inga kommentarer: