torsdag, februari 15, 2007

Candlelights

Nästsista dagen på jobbet idag. Imorgon blir det ett extrapass mellan 7-11 så jag kommer jobba 7-13. Men det känns bara bra att få så många timmar som möjligt. Annars så känns det märkligt hur fort tiden gått. Här gick jag och såg framemot att få tillbringa nästan tre veckor med min älskade och så har tiden gått hur snabbt som helst. Men det är väl trots allt ett gott tecken? Vi har haft det hur bra som helst och gjort riktigt lagom mycket roliga saker. En härlig blandning mellan att softa och bara titta på tv och ge oss ut på olika saker som bio, konsert m.m.

I tisdags gick Cicci och jag ut och åt på kvällen. Det var riktigt mysigt. Vi hamnade på ett trevligt ställe med en massa levande ljus och väldigt god mat. Jag åt kalvschnitzel och Cicci kyckling med ost och skinka. Sen blev det en Bananasplit som dessert. Så vi passade på att fira Alla Hjärtans Dag en dag innan. Vi orkade inte slåss om platserna på restaurangerna igår och dessutom var det mest praktiskt att ta det i tisdags så Cicci jobbade sent igår.

Men jag som gillar att komma med överraskningar köpte en tårta, formad som ett hjärta, efter jobbet som jag bjöd Cicci och hennes föräldrar på. Det var riktigt uppskattat! :-)
Annars såg vi mest på tv under gårdagskvällen. Ikväll får vi se vad vi hittar på. Blir nog mest mys framför tvn idag också. Sista kvällen...

Livet är inte lätt alla gånger. Det är Johanna Sällström ytterligare ett bevis för. Jag har alltid tyckt att hon varit grymt bra som skådespelare både i Tre Kronor och i olika filmer. Hon spelade väldigt trovärdigt trots att hon inte hade nån utbildning. Men emellanåt har hon tydligen haft det väldigt jobbigt ekonomiskt och haft en hel del mörka tankar. Hon var även i Thailand under tsunamikatastrofen och det verkar ha lämnat djupa spår hos henne. Trots detta tycker jag att hon borde kunnat få hjälp med sina depressioner och problem. Om inte annat för att kämpa vidare för sin dotters skull. Alla ska kunna leva sitt liv fullt ut. Det är tragiskt när människor går bort i så unga år.

1 kommentar:

Caroline sa...

livet är inte alltid lätt. kanske ska de inte vara de heller. men man ska aldrig ge upp.
eller hur. de har ju vi lärt oss!!!

love.