lördag, februari 24, 2007

Inför Melodifestivalen

Jag har inte bloggat så mycket om Melodifestivalen. Ni som känner mig vet att jag brukar följa den. Inför kvällen så ser det ganska spännande ut. Jag har lyssnat på låtarna och det är ganska trevligt att ha gjort det för att sedan kanske få en annan uppfattning när man ser scenshowen.
Andreas Johnsson har en riktigt bra låt och bör lätt gå till final om inte hans sjukdom förstör. Han har visst feber och verkar rejält sliten.

Sett till låtarna så borde den andra finalplatsen gå till en liten skräll Sarah Dawn Finer. Hon har den enda balladen ikväll och det kan föra henne långt. Se på Sonja Aldén förra veckan. Även Sanna Nielsen borde vara med och hugga om en finalplats men får nog vika sig. Sen till dom två bidrag som förmodligen kommer få en hel del röster, men som jag inte tycker är något vidare. Magnus Uggla är riktigt populär i flera generationer och kommer få mycket röster bara för att det är han. Jag har aldrig gillat honom utan bara tyckt att hans musik är väldigt konstig. After Dark spexar som vanligt men jag hoppas folk ser igenom det. För Andreas, Sanna, Sarah och Magnus Uggla borde vara dom fyra som går vidare på ett eller annat sätt. Men väldigt tveksamt om det blir så.

Förra veckan vet jag inte så mycket om eftersom jag missade den deltävlingen och även reprisen. Måns verkar ha haft en riktigt bra låt och hans odds för att vinna finalen har sjunkit hela veckan. Men det vore en grym skräll om han vann alltihop om man tänker på hur det kändes innan allt drog igång. The Ark är fortfarande den stora favoriten och även min. Dom har en lagom svängig och härlig låt och Ola Salo äger scenen som ingen annan.

Inga kommentarer: