tisdag, mars 27, 2007

all the stars in heaven will shine for you...

Nu har jag äntligen fått förklaringen till varför jag kände mig så trött och konstig hela helgen. Kände mig svimfärdig och hade en känsla i kroppen som jag inte kände igen och det gjorde mig lite orolig. Nu har dock en förkylning brutit ut och visat sig vara förklaringen till det hela. Det finns ju ett par hundra förkylningsvirus och det här var tydligen en variant som jag inte stött på tidigare. Alla har dom sina olika symptom vad det verkar. Annars hör jag många som är sjuka nu. Tråkigt nog.

Trots att jag inte var på topp tog mig till stan i lördags för att se Magnus Carlsson. Han sjöng tre av sina schlagerlåtar, "Se Mig" som han sjöng med Barbados och så dom två senaste årens bidrag, "Lev Livet" och "Live Forever". Passade även på att köpa singeln "Live Forever", signerad såklart. Alltid kul att träffa artister sådär. Sen tycker jag ju att Magnus har en av dom bästa rösterna också. Singeln var rätt intressant faktiskt. Nu när skivförsäljningen viker neråt måste dom försöka hitta på lite nya saker för att få folk att köpa singlarna. På den här fanns faktiskt 6 spår. Magnus överraskar med att sjunga på spanska och franska där. Vem vet om han försöker lansera singeln utomlands framöver.

Ni som vill se Andreas Johnson och/eller Magnus Carlsson kan ta en titt på min Myspace-sida där jag laddat upp några videoklipp. Tycker dom blev riktigt bra faktiskt. Även om det var fruktansvärt svårt att hålla still kameran när Magnus Carlsson sjöng :P
www.myspace.com/smacke_ sen väljer ni videos. Ni behöver inte vara inloggade. Finns en del andra klipp där också för dom som inte har koll på det.

Annars har det inte hänt så mycket pga. det tillstånd som jag är i. Jag måste fixa i ordning lite papper och styra upp några andra grejer men det är ingen större brådska. Leksand lyckades på något sätt slå Rögle i Ängelholm för tredje gången den här säsongen. Aldrig slutar man förvånas. Men hur som helst är det Skellefteå, Malmö och Södertälje som gör upp om de två elitserieplatserna. Leksand har chansen att göra livet surt för dom två förstnämnda i dom två sista omgångarna. Förhoppningsvis kan dom ställa till det lite.

Elin Sigvardsson var på tv idag. Hon har gjort en duett med Svante Thuresson på hans nya skiva. Saknar henne. Hoppas det går bra för henne med hennes egna skiva. Hösten kan bli rolig. Skiva med Elin, kent och som det verkar även Winnerbäck.

Inga kommentarer: