fredag, mars 23, 2007

Jag blir som ett odjur...

Haha, jag är tydligen inte ensam om att bli galen på hockeymatcher. Cicci har fått utstå mina små utbrott även om jag förhoppningsvis inte fått något större utbrott då för då kan man nog undra vad jag är för en. Men hockeydomarna är som dom är...

Hur som helst så har Lisa Miskovsky skrivit följande i sitt forum. Hon är för dom som inte vet riktigt sporttokig.
Löven vann mot Rögle igår, trots en storspelande Rögle målis. Ibland blir jag lite rädd för mig själv när jag går och tittar på matcher.. Jag blir som ett odjur som svär och skriker på domaren, trots att jag vet att dom försöker göra sitt bästa. Jag känner igen samma sida av mig i trafiken och det kommer fram när man ska köra från hallen efter matchen och alla gubbar i sina feta Merchedes vägrar tillämpa blixtlås-principen...Wow, jag känner hur pulsen ökar bara jag skriver om det.

Jag kan tillägga att jag sällan om ens någongång blir lika tokig i trafiken. Där har jag betydligt större tålamod. Gillar inte att stressa utan tar det lilla lugna. Dom som känner mig vet att jag är lugn nästan alltid men är det nångång jag tänder till så är det när det jag ser på sport.

Idag har jag varit en sväng på stan och sett Andreas Johnsson uppträda. Han har släppt en samlingsskiva nyligen och sjöng Sing For Me, hans senaste melodifestivalbidrag A Little Bit Of Love och hans första hit Glorious. Andreas har aldrig varit någon större favorit men han är ju helt okej och sjunger bra. Tog några bilder och filmade lite också.
Fick plötslig huvudvärk på stan, var nog nåt migränliknande, och det känns fortfarande. Mår inte helt bra utan känner mig ganska matt. Det börjar bli dags att dra igång träningen igen. För så här brukar jag aldrig bli när jag är bra tränad. Det är märkligt hur kroppen säger ifrån ibland. Den vill att man ska träna helt enkelt.

Leksand förlorade mot Södertälje igår och är helt borta från elitserien nu. Det är inte mycket att säga om det. Dom har inte räckt till helt enkelt. Nu återstår det att se om Skellefteå och Malmö kan försvara sina elitserieplatser. Södertälje utmanar och det lär säkert bli en rysare. LHC kvitterade till 1-1 i matcher i semifinalen mot Färjestad. Förlängning ännu en gång och för en gångs skull segrade rättvisan då LHC vann.

Inga kommentarer: