söndag, mars 04, 2007

Tidiga morgnar

Tidiga morgnar och långa dagar har det varit i några dagar nu. Jag har varit uppe och sett på skid-VM på morgnarna. Herrstafetten i fredags gick över förväntan. Två reserver kom in i laget pga. sjukdom men trots det blev det ett brons efter att samtliga åkt riktigt bra. Mathias Fredriksson gjorde en riktigt vass andrasträcka men värst var nog Marcus Hellner som utan några meriter alls hängde med två världsåkare på tredje sträckan. Kul med positiva överraskningar när VM varit en svensk besvikelse så här långt.

Nu återstår femmilen under söndagen. En femmil som följs av ett ännu längre lopp, Vasaloppet. Jag har ju en pappa från Dalarna och då har jag blivit uppfostrad med att man ska se det. Tänker dock inte gå upp alltför tidigt. Lite beror på när jag somnar. Sov riktigt dåligt inatt t.ex. vilket jag inte riktigt fattar. Var jättetrött när jag la mig men somnade ändå inte och sov väldigt oroligt sen. Why?

Annars har jag varit på konferens fredag kväll och lördag förmiddag med friidrotten. Vi diskuterade framtid, hur organisationen bör se ut och hur vi ska få till en bättre ekonomi. Det var gott om bra idéer och nu gäller det att det omsätts i verkligheten också, men mycket av det går nog att genomföra relativt snart. Vi ska bl.a. utöka antalet tävlingar och där kommer jag in i det hela. Men vi får väl se hur det blir med allt.

Pappa och jag var på hockey idag. Vi såg Nyköping-Björklöven här i Himmelstalundshallen. Det var över 10 år sedan pappa och jag satt och såg en match där senast och då ska ni veta att vi säkert sett upp mot 100 matcher där. Nyköping hade ju Melodifestivalen i sin hockeyarena så då flytta dom matchen hit istället. Det var riktigt kul att se en riktigt bra match på hemmaplan för en gångs skull. Sen var det ju inte helt fel att det blev väldigt spännande också. Björklöven vann med 5-4 efter förlängning. Så troligtvis blir det Löven som går till kvalserien. Den serien börjar nu på fredag och som det verkar med Malmö-Leksand. Gissa om jag är sugen på att åka ner och se den matchen! Skulle vara riktigt kul. Leksand har en tuff start på serien men går det bra där blir det en riktigt intressant fortsättning.

Sen var det då Andra Chansen ikväll. Hoppades att Sanna Nielsen skulle gå vidare till Globen och det gjorde hon också. Kul! Sen var det väl inte helt oväntat att det blev Sonja Aldén eftersom det är ett balladår. Fyra lugna låtar i finalen. Gissa om tittarna kommer fördela rösterna över dom låtarna så att ingen av dom har någon riktig chans!?
Såg att The Ark är favorit bland svenska folket i aftonbladets undersökning. 28% The Ark, 15 % Andreas Johnsson och 14% Måns. Jag hoppas fortfarande på The Ark.

Inga kommentarer: