torsdag, mars 15, 2007

Everyone can see my youth hanging by a thread

En vecka sedan jag skrev sist och visst har det hänt en del. Jag åkte ner till Cicci i torsdags och åkte hem i måndags. Därnere fick jag förmånen att köra deras nya bil från Helsingborg till Malmö där Cicci och jag var på hockey under fredagskvällen. Bilen var en Hyundai i ljus guldfärg och den var riktigt härlig att köra. Man flöt fram på vägen och behövde inte anstränga sig det minsta. Längtar redan till nästa gång som jag sitter bakom ratten och får köra den.

I fredags började alltså allvaret för Leksand, kvalserien. Laget hade en tuff lottning med dom båda elitserielagen, Malmö och Skellefteå, i dom två första matcherna och tyvärr har det slutat med förlust i båda matcherna. Malmö vann med 5-1 och jag var väl inte på bästa humör när jag gick därifrån men trots allt så kändes det förhoppningsfullt för siffrorna speglade inte matchen. Leksand var det bättre laget i spel 5 mot 5 men Malmö var mycket bättre i powerplay och hade bättre målvakt. Lite roligt var det iallafall ibörjan när Malmö missade mål efter 25 sekunder och i anfallet efter satte Leksand 1-0. Då fanns det hopp men det släcktes rätt snabbt. Men givetvis var det som alltid kul att se Leksand spela. Dom gjorde ingen dålig match på något sätt.

I lördags hände inte alltför mycket. Vi sov länge och hade det trevligt och mysigt med varandra. På kvällen såg vi Melodifestivalen. Det kändes inte sådär jättespännande eftersom The Ark kändes ganska självklara som segrare men det blev ändå lite spännande. För flera jurygrupper valde att ge relativt låga poäng för The Ark. Men till slut stod det klart att både juryns och folkets favorit var The Arks The Worrying Kind och det var riktigt kul. Ska bli roligt att se hur dom lyckas i Helsingfors där dom har många fans. Tror definitivt på en plats bland dom fem bästa.

Röstningssiffrorna från alla deltävlingar och finalen har även presenterats och där gick det att se en del intressanta saker. Men jag tror jag spar det till en egen blogg.

I söndags åkte hela familjen Andersson + jag och Ciccis brors flickvän till Sölvesborg för att gratulera Ciccis farfar som fyllde år. Det tog ungefär 1,5 timme att åka dit. Väl där åt vi god mat, oxfilé och potatismos och tog även en promenad så att jag skulle få se stan. Det märktes att det är en typisk sommarstad. Det var nära till vattnet och dom hade även en liten hamn. Skulle vara kul att åka dit nångång i sommar när det är lite mer liv och rörelse.

I måndags åkte jag då hem för att gå på ett styrelsemöte. Var riktigt seg i huvudet och var väl inte på bästa humör men det gick bra ändå. Sen har jag tagit det ganska lugnt. I vanlig ordning har det varit en del att uppdatera på hemsidorna och jag är inte riktigt klar än men nu är inomhussäsongen över i friidrotten och då blir det lite lugnare i ungefär två månader.
Återstår att berätta om onsdagen då jag var iväg till Östergötlands Friidrottsförbunds årsmöte i Linköping. Jag blev invald i deras styrelse och även i tävlingskommittén och det kändes riktigt bra. Tror helt klart att jag gjorde rätt när jag tog det beslutet.

Upp till kamp under torsdagkvällen, Leksand-Rögle! Säsongens viktigaste match. En förlust och allt är över.

She'll be watching you for sure
afraid to find out what she already knows
She'll try to stay calm
cause you'll be so hard to get to
and she's still in love
Anna Ternheim - Such A Lonely Soul

Inga kommentarer: