lördag, januari 21, 2006

myys

Tjo!
Då var jag nere i Helsingborg hos min älskade Cicci. Känns så underbart att vara nära. Precis som tidigare är det som om allt faller på plats. Är helt övertygad om att allt skulle kännas betydligt bättre, skolan framförallt, om jag hade Cicci nära jämt.
Kom ner i torsdags och då tog vi det ganska lugnt. Fixade med Ciccis Thailands-bilder och brände lite av hennes bilder. Sen såg vi på en massa musik-videor som jag hade släpat med mig.
Fick en fin present av Cicci oxo, wooh! :-)

Sen var det ju hockey igår också. Det höll jag på att glömma... Leksand skrällde igen och vann med 3-2 borta mot Frölunda. Ännu en gång avgjorde dom i slutsekunder, den här gången när det var tre sekunder kvar. Tyvärr förlorade Timrå så det är fortfarande sju poäng upp till säker mark men nu är dom igång på allvar...

Vi firade 2 ½ år!
Igår hände det lite mer även om det inte riktigt blev som det var tänkt. Snön föll tät under natten och mer kom det under dagen vilket fick till följd att hela Skåne, mer eller mindre, blev lamslaget. Vi tog oss iallafall ner till bion för att se Narnia. Den var riktigt bra och jag imponerades gång på gång över hur bra allting var gjort. Sedan skulle vi hitta någonstans att äta och vi tog oss till Thai Corner. Cicci hade inte riktigt fått nog av Thailändsk mat! Om en liten vecka är det 2 ½ år sedan vi träffades för första gången, och fick känna på hur bra allt stämde, så vi tog och firade det eftersom vi är på avstånd från varandra igen nästa helg. Maten var riktigt god och vi blev grymt mätta! Kycklingfilé med cashewnötter blev det för min del och kycklingfilé i rödcurry och kokosmjölk åt Cicci.

Inflyttningsfest
Sedan var det tänkt att vi skulle gått ut på The Tivoli men pga. all snö och den bitande kylan så beslutade vi oss för att avstå det och ta bussen hem. Sällskapet som vi skulle ut med hade bangat så då kändes det lite lagom onödigt. Här hemma sen har vi myst och njutit lite av godis och fika. Jag har fixat med datorerna här också så att dom blivit lite mer sammankopplade och sett till så Ciccis nya mus fungerar, verkar som att hon blev nöjd med den. Det är viktigt att allt fungerar optimalt jue...

Imorgon bär det av ner till Malmö för inflyttningsfest hos Anneli!! Wiie! Hoppas bara att inte snön ställer till det något mer...

För när snön hade kommit och marken hade täckts
Var vi mitt i vår ljusaste tid

Inga kommentarer: