måndag, januari 23, 2006

Hemma...

Då var man tillbaks på hemmaplan igen...
Det känns verkligen underligt att sitta och prata med Cicci över msn igen när vi skildes åt kl. 8.20 i morse. Vi har haft en underbar helg tillsammans men dagarna går så fort. Nu är jag tillbaka på samma ställe som jag var när jag lämnade stan i torsdags. Med examensarbetet hängande över mig... Behöver ta ner det på en lagom nivå så att jag inte känner sån press, för då får jag inget gjort.

Jag ska hur som helst börja med att skriva om gårdagen. Den bestod av en hockeymatch mellan Helsingborg och Västervik. Har spanat länge för att kunna hitta en passande match att se i sundets pärla och äntligen passade det bra. Matchen hade ett ganska högt tempo och med mindre slarv så är det fullt möjligt att något av lagen kan ta steget upp till Div 1, kanske båda. Tyvärr vann Västervik med 4-3 efter att Helsingborg varit alldeles för snälla i försvarsspelet.
Under kvällen tog vi det lugnt, myste och såg på film... Shrek 2. Riktigt roligt att se på träsktrollen och deras äventyr. Jag förundrades också över att det nästan överlag var kända skådespelare som lånat ut sina röster till karaktärerna, Julie Andrews, Cameron Diaz, Antonio Banderas, John Cleese m.fl.
Sov tyvärr riktigt dåligt inatt av flera anledningar.. Kändes inte helt roligt att det var sista natten, blev störd av folk som rörde sig i huset och började tänka på allt jag behöver göra nu när jag kommit hem.
Bussresan hem gick bra hur som helst...halvsov och lyssnade på musik.

Saknar Cicci...<3
I believe, that even if we´re far apart
you´ll always be there in my heart
to brighten up my day...

Inga kommentarer: