måndag, januari 30, 2006

Brutalt rån, Disney On Ice

Det är hemskt hur samhällsklimatet har blivit. Allt fler brott begås och när det händer saker i närheten av där man bor känns det än mer. En 25-årig tjej tog ut pengar vid automaten i Eneby Centrum här i närheten idag, precis där jag brukar ta ut pengar dom flesta gångerna. När hon är på väg hem tillsammans med sin 2-åriga son kommer två killar med rånarluvor fram och kräver pengar av henne. Det värsta var att den ena av dom sätter en kniv mot halsen på barnet och hotar med att skada honom om hon inte gör som de säger. Skräckslagen lämnar hon naturligtvis över de 1500 kr som hon precis tagit ut och killarna springer iväg. Troligen var det yngre killar och hur de kan komma på att göra en sån här grej är för mig helt ofattbart. Sen är det lätt att tänka på att det är sånt som händer andra men inte folk i min närhet men det kan ju faktiskt hända vem som helst. Hemskt...

Något betydligt roligare är att jag varit iväg och hämtat ut biljetterna till Disney On Ice idag. Cicci och jag ska åka till Linköping och se föreställningen i Cloetta Center den 11 februari, det ser jag verkligen framemot. :-)
Annars har det varit en ganska lugn dag. Avslutar med att lägga in en bild på Cicci och hennes bästa kompis Anneli som togs på The Tivoli i lördags. Visst är dom söta?


1 kommentar:

Anonym sa...

Ahh..visst är panter & tiger tokigt sööta! Somliga gör sig visst alltid bra på bild..*harkel*