lördag, januari 28, 2006

Firade mormor

Dags att försöka få ner några rader innan midnatt om dagens händelser. Inte för att det hänt så mycket men när jag väl börjar skriva så brukar det kunna bli en del.
Idag har jag varit iväg och firat mormor som fyller 86 år. Vi gick dit ganska sent eftersom pappa slutade jobbet kl. 15. Jag lyssnade på två perioder av hockeyn också innan jag traskade iväg och anlände lite efter dom andra. Vi fikade, åt god tårta med ananas, och hade det trevligt. Syrran hittade en bok med ett kort på mamma när hon var liten... :-) Konstaterade att Leksand förlorade mot Timrå med 2-1 när jag var där men blev genast lite mer positiv när jag fick ett sms om att Leksand värvat en tjeckisk spelare vid namn Jaroslav Kalla. När vi väl kommit hem så kollade jag upp honom och skrev en artikel på Leksand Superstars hemsida som går att hitta här,
http://www.superstars.nu/index.php?PHPSESSID=ac94a75b62e4f318a13d80be0343f523&LVLC=2232

Kan lika gärna lägga in en bild på Kalla också så ni kan se vem som ska vara med och hjälpa Leksand kvar i elitserien. Jag lyckades även skriva en matchrapport från hockeyn, även om jag inte såg matchen. Allt går bara man vill. Fick lite rapporter från hallen och tog resten från webradion. Nu ska jag strax ta mig till tvn och se om det finns något att titta på annars får jag försöka leta upp någon bra film. Jag kanske borde se "Jorden runt på 80 dagar" som jag inte sett än. Cicci är ute och har kul på sitt älskade The Tivoli, förhoppningsvis får hon syn på det hon vill se där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gulle dig! jaa :)