söndag, oktober 26, 2008

How Do You Know

Ännu en dag ute i den vida världen är till ända. Jag insåg häromdagen att vi inte alls var så långtifrån Växjö som jag trodde och då öppnades möjlighet att dra iväg på Agnes signering av nya albumet idag. Så det gjorde vi! Albumet släpps ju inte förrän på onsdag i handeln och då är det så klart roligt att redan ha införskaffat det.

Tyvärr började inte dagen på bästa sätt då jag vaknade och inte kände mig helt kry. Redan under gårdagen kände jag att jag hade en infektion i kroppen och nu bröt den ut. Kände mig helt matt i kroppen och det värkte i benen. Vi drog dock iväg och jag insåg nog inte riktigt hur illa det var förrän vi var på plats i Växjö. Efter mycket om och men hittade vi fram till bilfirman som hade bytt lokal och firade med artistuppträdanden och signeringar under helgen. Väl därinne där det tydligen var ganska varmt började jag frysa och känna mig riktigt dålig. Så med andra ord drog jag väl iväg med feber vilket kanske inte var helt lyckat.

Men vad gör man inte för Agnes? Några minuter efter att vi var på plats så tog hon plats på scen och rev av senaste singeln "On And On". Den följdes sedan upp av en ny låt från albumet "How Do You Know" som var riktigt härlig. Fartfylld och kanske, kanske nästa singel? Den verkar iallafall växa ju mer man hör den. Även om jag nu bara lyssnat igenom albumet en gång än så länge. Sist men inte minst valde Agnes att sjunga Right Here Right Now och så fantastiskt bra hon gjorde den. Med stor inlevelse och sin fantastiska röst gjorde hon den makalöst bra. Helt klart bästa vinnarlåten i Idol. Ingen annan är ens i närheten.

Sen var det då dags för själva signeringen och i vanlig ordning valde Cicci och jag att ställa oss ganska långt bak för att få lite mer tid när vi väl var framme. Vi fick signerat både våra album och dom exklusiva On And On-singlarna. :-) Och naturligtvis kände hon igen oss. Så det blev riktigt lyckat.

Kändes sådär att åka den långa vägen hem igen men efter ett stopp i Ljungby gick det bra.
Väl här hemma har jag försökt ta hand om mig själv så gott jag kunnat. Stoppade i mig en alvedon och känner mig bättre men det är lite dumt för man lurar sin kropp med dom där tabletterna. Det är svårt att riktigt veta hur man egentligen mår. Nu är det dock dags att sova och ni glömde väl inte att ställa tillbaks era klockor i natt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet, Marcus! Hoppas att du mår betydligt bättre nu.