onsdag, oktober 08, 2008

Daladans!

Idag har det varit en tung dag på jobbet. Vaknade och kände mig hyfsat pigg och var för en gångs skull i god tid till tåget. Det händer ju inte alltför ofta. Jag lever ofta på någon minut eller sekundrar när jag hoppar på tåget. Post i olika format har vällt in under hela veckan så vi hade riktigt mycket att dela ut idag. Men det gick faktiskt bättre än väntat. Det känns ofta värre än vad det egentligen är och det är grymt skönt när man kommer in från rundan. Kontoret i sig hade väl ingen höjdardag annars. En moped och en cykel gick sönder men det är sånt som händer. Tyvärr håller väl inte cyklarna bästa kvalité för tillfället men det är bara att göra det bästa av situationen. Utan cyklar blir det ju lite svårt.

Slutade strax efter 16 men var inte hemma förrän halv sex efter att ha väntat på buss och uträttat lite ärenden. Pratade med mamma på vägen hem och fick klarhet i ett och annat inför nästnästa helg då vi ska upp och fira pappas 60-årsdag. Jag har lite svårt att förstå att åren gått så fort men nu är vi där. Kvällen har sedan fortsatt på bästa sätt med hockey. Säsongens första daladerby och Leksand var helt överlägsna Mora. Med ett högre tempo och effektiva avslut visade Leksand att dom för tillfället är Dalarnas bästa lag och det gjorde så klart att mitt leende blev större och större under kvällen. 5-3 slutade matchen till slut.

För övrigt så har jag lyckats med en bedrift idag. Jag har hört Agnes "On And On" tre gånger under dagen på tre olika radiostationer. Det ni!
Kan inte låta bli att lägga in ytterligare en bild på skönheten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också hört Agnes på radion, wiiee!