lördag, oktober 18, 2008

Hemmaplan...

Är uppe i Norrköping över helgen för att fira födelsedag och springa en tävling imorgon.
Smiter iväg lite från gästerna nu för att få ner några rader här. Cicci och jag tog bilen upp och det gick bra. Vi tog det lugnt och efter en matpaus i Värnamo så flöt det på bra hela vägen. Vi kom upp ganska sent men jag är ju en nattmänniska och hade haft en ganska lugn dag på jobbet.

Häruppe har det varit fullt ös stora delar utav dagen. Gästerna avlöser varandra och ett stort gäng från pappas jobb har precis varit här. Det är alltså pappa som fyller. Han är uppe i 60 nu. Åren går fort och nästa år är det min tur att fylla jämnt. Det har ätits en massa och jag har redan fått i mig flera bitar smörgåstårta och marängtårta.

Imorgon ska jag springa Höstmilen. Jag har sprungit väldigt sparsamt i år men jag får ju väldigt mycket träning på jobbet med all cykling så det ska säkert gå att ta sig runt. Tiden är oväsentlig. Det ska ju tydligen regna i natt också så det lär bli halt i skogen. Springer loppet för 21:a året i rad så det är ju mer av tradition än något annat jag deltar. Känns lite sådär och jag kommer säkert få grym träningsvärk men men... Förmodligen går det väl bra att jobba på måndag ändå.

Nu ska jag tillbaks till gästerna...

Inga kommentarer: