måndag, april 09, 2007

You are the one...

Det mesta kan sammanfattas med ordet saknad just nu. Cicci är snart hemma och det är så oerhört tomt här. Saknar henne överallt, vad jag än tar mig för. Försöker underhålla mig bäst jag kan men tankarna vandrar ändå iväg.

Men hur som helst så har vi haft en underbar långhelg. Vi har inte gjort sådär överdrivet mycket men det har varit riktigt skönt att få några dagar i lugn och ro, utan något speciellt planerat. Tre filmer har vi lyckats avverka om jag räknat rätt. En del mer seriösa och allvarliga än andra. Vi såg Harry Potter och Fången från Azkaban. Kände att jag behövde lite uppdatering från den. Snart går ju Harrys äventyr vidare via den sjunde boken och den femte filmen och då gäller det att vara med. Sen såg vi Natt på muséet. En riktigt rolig och bra film som rekommenderas. Ben Stiller är grym! Igår såg vi den mest allvarliga filmen, Remember The Titans. En verklighetsbaserad film som alla borde se. Den handlar om rasmotsättningar och om en tränare till ett amerikanskt fotbollslag får svarta och vita att samarbeta genom att först och främst driva dom igenom ett stenhårt träningsläger. En film som säger en hel del...

I övrigt har vi myst och haft det allmänt trevligt med varandra. Det är det som alltid är så bra. För det känns så väl att vi hör ihop. Vad vi än tar oss för så trivs vi utmärkt i varandras sällskap. Nu lär det dröja ett tag innan vi ses igen men jag längtar redan som en tok tills vi gör det. För det är Cicci som gör mig allra lyckligast.

You are the one...

Inga kommentarer: