tisdag, april 10, 2007

Let The Bells Ring

Jag konstaterade just att jag trots allt gick på ett aprilskämt i år. Lunarstorm skrev att dom skulle stänga ner på nätterna pga. klagomål från föräldrar osv. Det framstod som väldigt trovärdigt så jag och Cicci gick på det... Men men... Jag är inte sämre än att jag erkänner det.

Här har det inte hänt överdrivet mycket idag. Jag sov länge och sen har dagen bara flutit på utan att något större hänt. Jag har lyssnat på en massa trevlig musik. :-) Sen lärde jag Cicci hur internetbanken fungerar så hon kunde betala en viktig sak. Musik är viktigt! Hon lyckades vinna en rolig auktion. Saknar givetvis Cicci en hel massa fortfarande. Vågar inte riktigt sätta mig i soffan i vardagsrummet än utan försöker hålla mig till fåtöljen. En löjlig sak kanske men det känns bättre just för tillfället.

Pappa och jag såg på hockeyn, SM-final nummer 4. MODO vann hemma mot Linköping och nu står det 2-2 i matcher. Det är riktigt jämt och tillfälligheter som avgör. Den här gången hade MODO flyt i början av matchen och fick in några puckar och sen lyckades inte LHC komma tillbaka. Nästa match lär bli väldigt avgörande... Även den spelas i Örnsköldsvik, på torsdag. Tyvärr har jag ett styrelsemöte då så jag lär missa den matchen. Gissa hur störigt det är?

Imorgon ska jag iväg på distriktsdomarkurs i friidrott. Vi ska träffas fem gånger innan det är över. Ska bli intressant att lära sig lite mer än det jag redan kan. För trots att jag mest håller till i sekretariatet under tävlingarna så är det bra att kunna en del när det dyker upp frågor.
Imorgon är även dagen då Anna Ternheim kommer ut med sin nya EP. Ska bli grymt spännande att höra vad hon lyckats få ihop den här gången. Hennes låtar brukar beröra på ett eller annat sätt.


Turned into the radio flicking through the stations one by one
Tried to listen through the rain while humming those melodies alone
I remember how you told me Lennon & McCartney always pulled you through
So as the music fades out I'll be thinking
I'll be thinking of you
Sandi Thom - Sunset borderline

Inga kommentarer: